efectul modernizărilor de pe calea dumbrăvii – mai puține locuri de parcare - primăria anunță amenzi pentru sibienii care vor parca pe trotuare

Modernizarea de pe Calea Dumbrăvii a adus și anumite minusuri, în special pentru cei care locuiesc în zona de blocuri. Mai multe locuri de parcare au fost desființate, iar colac peste pupăză municipalitatea anunță că cei care vor parca pe trotuare vor primi amendă. Primăria spune că de fapt s-au creat peste 150 de locuri de parcare și le cere locuitorilor din zonă să își parcheze mașinile în curțile caselor și în garajele proprii. 

Municipalitatea recunoaște că crearea de locuri de parcare pe Calea Dumbrăvii nu a fost o prioritate. Reprezentanții primăriei spun că ”mobilitatea smart” a fost obiectivul principal în procesul de modernizare a arterei în care s-au investit zeci de milioane de lei.

CITEȘTE ȘI: VIDEO FOTO Calea Dumbrăvii e gata de redeschiderea oficială – Marcajele rutiere au fost finalizate – Cum circulăm în zonă de la 1 octombrie

Asigurarea locurilor de parcare nu a fost nici o clipă pe lista de priorități . „Subliniem în primul rând că modernizarea Căii Dumbrăvii a avut ca scop promovarea mijloacelor alternative de deplasare: transportul public, deplasarea cu bicicleta pe pistele amenajate în dublu sens și cea pietonală. Promovând aceste tipuri de deplasare mai prietenoase cu mediul, am intenționat să descurajăm utilizarea mașinii personale. Prin urmare, crearea de locuri de parcare nu a fost o prioritate a proiectului, căutându-se amenajarea acestei artere pentru mobilitatea smart” spune Mirela Gligore , Șef Serviciu Comunicare Primăria Municipiului Sibiu.

efectul modernizărilor de pe calea dumbrăvii – mai puține locuri de parcare - primăria anunță amenzi pentru sibienii care vor parca pe trotuare

 Puțin peste 150 de locuri de parcare
Primăria spune că totuși având în vedere că pe acest tronson al Căii Dumbrăvii sunt situate mai multe firme, au fost create 153 de locuri de parcare. „Locuitorii acestei străzi având la dispoziție curțile caselor, garajele proprii subterane sau supraterane pentru a-și parca autovehiculele. Înainte de lucrări, pe acest tronson nu erau marcate locuri de parcare individuale, ci zone în care se putea parca pe aliniament”, a mai transmis Mirela Gligore.efectul modernizărilor de pe calea dumbrăvii – mai puține locuri de parcare - primăria anunță amenzi pentru sibienii care vor parca pe trotuare

Avertisment pentru cei care parchează pe trotuar
În ceea ce privește parcarea pe trotuar, oficialii Primăriei Sibiu ne-au transmis că  aceasta nu va fi permisă, legislația în vigoare și reglementările locale interzicând acest tip de parcare. ”După recepționarea lucrărilor, Poliția Locală va aplica amenzi celor care încalcă aceste prevederi”, mai spune reprezentanta primăriei Sibiu.

 

Ultima oră

Participă la discuție

4 Commentarii

  1. Am trecut pe acolo, pista aia e o gluma proasta, la fiecare intersecție cu o strada e bordura nu e nivelat, in sensurile giratorii intri pe contrasens sau cum faci sa mergi înainte când vi dinspre Sub Arini catre Mihai Viteazu ?

  2. Vedeti ca au creat spatiu verde? uite ce faina e pisssssta de biciclete vopsita in verde. Ieftin si SMART, ca primaria sibiu!

  3. Descongestionarea traficului înseamnă GĂSIREA/CONSTRUIREA DE RUTE ALTERNATIVE nu mutarea unui sens al traficului pe niște străduțe înghesuite.
Sens Unic înseamnă Frumos pentru presa, turiști, sau pentru cei care tranzitează zona in sensul de mers. Pentru localnici înseamnă nervi, kilometri in plus pentru ocolire plecare/revenire (ieși in sensul de mers, te întorci pe variananta cu km in plus, cu consum de combustibil in plus adica costuri, poluare !!! Nervi, etc.). Facem Sibiul frumos numai pentru turiști sau ne pasa și de localnici.
E o întrebare retorica.
Suntem in 2022 și avem aceleași intrări/ieșiri din oraș ca acum muuulți ani. Trafic infernal.
Nu se construiește nimic care sa Descongestioneze Traficul. Adică RUTE ALTERNATIVE! Fac referire directa pentru ieșirea/intrarea spre Șura Mare, Vestem, Cisnădie. Chiar nu se găsește o alternativa cu construcția unei o alta sosea de ieșire/intrare sau nu se vrea (mai exista și varianta incompetentei, alegeți ce vreți).
Pana și la nodul rutier de la autostrada spre Brașov se construiește un giratoriu.
La o autostrada de importanta ei și o legătura cu Sibiul nu s-au găsit bani pentru o pasarela și va trebui sa stam la coada sa intram/ieșim într-un giratoriu. Care este diferența de valoare între acel giratoriu și o pasarela. Făceam chetă și o plăteam.
Am uitat.
Suntem in România 2022.
Bine ca avem SENS UNIC!

  4. Se recunoaște în sfârșit că politica actualei administrații este reducerea locurilor de parcare publice, ceea ce este vizibil pe toate străzile „modernizate” din Sibiu. Dacă asta este „mobilitate smart”…. Cei care muncesc de le sar capacele au nevoie de transport rapid, nu de chestii „smart”. Iar asta înseamnă locuri de parcare cât mai multe. Unde este parcarea etajată din această zonă ?????
    Prin construcția de cât mai multe parcări etajate se eliberează străzile !!!!
    Să se ducă dna primar la Bregenz, în Austria și să vadă o parcare etajată amenajată într-o casă veche din centrul istoric, ca la noi pe Bălcescu … Numai că la noi, doamne ferește să vorbim de parcări pe Bălcescu ….