Autoritatea pentru Reformă Feroviară, companie din subordinea Ministerului Transporturilor semnează vineri, contractul pentru achiziția a încă 17 trenuri electrice noi de lung parcurs de la Alstom, practic o suplimentare a contractului semnat în martie pentru primele 20 de unități.
Se activează astfel, o clauză a contractului din martie care permite suplimentarea comenzii cu încă 17 rame electrice, investiția totală urmând să ajungă la 3,7 miliarde lei, fonduri europene, potrivit unui anunț ARF, relatează economedia.ro
Serviciile de mentenanță sunt garantate pentru 15 ani, perioadă care poate fi dublată la 30 de ani, durata normală de funcționare a trenurilor. Sunt primele trenuri electrice noi pe care România le cumpără după aproape 20 de ani, de la achiziția automotoarelor ,,Săgeata Albastră”.
Rute propuse pentru cele 62 de rame REGIO:
- Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
- Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
- Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.