Descoperire uluitoare într-un meteorit - Diamante de “origine extraterestră” care datează de 4,5 miliarde de ani

S-au descoperit diamante „super-dure de origine extraterestră” care datează de 4,5 miliarde de ani!

Diamante „super-dure de origine extraterestră” au fost descoperite într-un meteorit, confirmând existența în natură a acestui tip rar de minerale numite și „diamante hexagonale”, notează Mediafax.

Este posibil ca aceste minerale să se fi format în urma unei coliziuni, în urmă cu 4,5 miliarde de ani, între un asteroid și o planetă antică din sistemul nostru solar, potrivit unui studiu condus de Universitatea Monash din Australia și publicat în revista Academiei Americane de Științe (Pnas), care susține, de asemenea, că descoperirea ar putea ajuta la dezvoltarea unor noi tehnici de producție pentru materiale ultra-rezistente.

Cercetătorii, conduși de Andrew Tomkins, au ajutat la elucidarea unui mister legat de formarea unui anumit tip de meteorit, numit ureilit: un meteorit stâncos cu o proporție neobișnuit de mare de carbon sub formă de grafit sau nanodiamante, potrivit ANSA.

Autorii studiului au folosit tehnici avansate de microscopie electronică pentru a obține imagini ale secțiunilor meteoritului, confirmând astfel prezența „diamantelor hexagonale”, așa-numitul lonsdaleit.

Potrivit cercetătorilor, este posibil ca acest mineral special din meteorit să se fi format dintr-un fluid la temperatură ridicată și presiune moderată, condiții care ar fi permis conservarea aproape perfectă a formei și structurii hexagonale a grafitului preexistent.

„Prin urmare, natura ne-a oferit un proces pe care putem încerca să îl reproducem în domeniul industrial”, spune Tomkins.