Investiție de două milioane de euro la fabrica „La Fântâna” din Tălmaciu. Acolo se va deschide o linie de îmbuteliere automatizată, a anunțat compania într-un comunicat de presă.
Compania anunță retehnologizarea fabricii din județul Sibiu, la scurt timp după ce, recent, a deschis producţia în noua fabrică din Şeştina, (judeţul Mureş) – acolo unde furnizorul de servicii de apă și cafea va îmbutelia apă minerală de calitate superioară.
La Fântâna, lider pe piața B2B de servicii de apă din România, companie deţinută de fondul de investiţii suedez Oresa Ventures şi de antreprenorul român Cristian Amza, anunță intrarea în funcțiune a unei linii de îmbuteliere 100% automatizate la fabrica din Tălmaciu, județul Sibiu.
Investiția de 2 milioane de euro va eficientiza procesul de îmbuteliere a apei în două tipuri de ambalaj – apa de izvor în bidoane reutilizabile de 19 litri (pentru dozatoarele în sistem watercooler) și apa de izvor în sticle reutilizabile de 8 litri, destinate segmentului rezidențial și livrate prin comandă online. Noua linie de producție, mult mai rapidă, este complet automatizată și simplifică procesul de îmbuteliere prin preluarea acțiunii de încărcare și descărcare a recipientelor cu apă.
În 2021, grupul La Fântâna a atins o cifră de afaceri de 48 de milioane de euro, în creștere față de anul precedent, când a înregistrat 44 de milioane de euro. Dezvoltarea companiei facilitează, de la an la an, investițiile în proiecte durabile, bazate pe tehnologii performante, în vederea eficientizării proceselor operaționale. Investiția vine să demonstreze deopotrivă puterea financiară a grupului și proactivitatea acestuia în inițiative care răspund nevoilor economice, sociale și ecologice ale momentului.
Linia de îmbuteliere recent tehnologizată beneficiază de componente multiple, precum un robot tip „sniffer”, care verifică fiecare sticlă reutilizabilă înainte de spălarea și dezinfectarea acesteia. Robotul de tip „sniffer” percepe 19 mirosuri străine și are un sistem de detecție cu infraroșu, capabil să recunoască posibile corpuri străine, impurități și crăpături de până la 0,4 milimetri. Este o tehnologie de vârf menită să asigure cele mai înalte standarde de siguranță, reducând, în același timp, intervenția umană pe care-l presupunea anterior acest proces. În locul activităților fizice solicitante, angajații vor prelua sarcina supravegherii fluxului operațional și de pregătire a încărcării și descărcării sticlelor.
Noua linie de îmbuteliere, produsă de compania italiană Bardi, dispune de doi roboți și dublează totodată capacitatea de îmbuteliere pentru apa ambalată în sticlele reutilizabile de 8 litri. De asemenea, crește cu 40% capacitatea de îmbuteliere pentru bidoanele de 19 litri. Linia de îmbuteliere poate fi reconfigurată eficient pentru cele două tipuri de ambalaje. Cu modificări minore ale componentelor de pe aceeași linie și cu un software dedicat pot fi îmbuteliate, alternativ, atât sticlele de 8 litri, cât și bidoanele de 19 litri. Configurația permite alocarea eficientă a resurselor umane de timp și energie.
„Investiția de la Tălmaciu se aliniază deciziilor sustenabile de business ale companiei La Fântâna, noua tehnologie asigurând un volum mai mare și mai eficient de producție, prin utilizarea unui consum energetic similar celui anterior, precum și un mediu de lucru sigur și mai confortabil pentru angajați”, declară Cristian Amza, CEO La Fântâna. „Această nouă linie e un obiectiv atins în planul mai elaborat de dezvoltare a grupului, care include investiții majore, în echipamente și în oameni, pentru a putea satisface așteptările clienților noștri și a putea vorbi doar de superlative când vine vorba de siguranța, performanța, eficiența și guvernanța La Fântâna”, a mai precizat Cristian Amza.
La Fântâna a introdus echipamente și sisteme mai eficiente nu doar la nivelul producției, ci și la cele ale distribuției și consumului. Ambalajele de 8 și 19 litri sunt parte a unor servicii de livrare a apei ce presupun reutilizarea recipientelor și reducerea, implicit, a cantității de material plastic de unică folosință consumat pentru una dintre nevoile fundamentale ale organismului, hidratarea.
Linia de îmbuteliere asigură capacitatea necesară de producție, sprijinind planurile de dezvoltare ale companiei. La Fântâna este lider de piață în segmentul B2B și continuă să înregistreze creșteri pe piața apei îmbuteliate, destinată companiilor, în special în perioada actuală, marcată de apropierea consumului de volumele pre-pandemice. De asemenea, compania a intrat și în segmentul de piață destinat consumatorilor casnici, cu servicii special gândite pentru aceștia – cel mai bun exemplu fiind apa de izvor livrată național, în sticlă reutilizabilă de 8 litri și în cutia bag-in-box de 10 litri, cu o simplă comandă pe magazinul online.