Podul Minciunilor din municipiul Sibiu a fost închis la finalul lunii august pentru efectuarea unor lucrări în regim de urgență. Reparațiile au fost finalizate, însă sibienii s-au arătat nemulțumiți de rezultat. Oamenii și-ar fi dorit ca în locul asfaltului turnat, podul să fie pavat cu piatră cubică. Acest lucru nu este posibil, potrivit reprezentanților primăriei, fiindcă „greutatea pavajului ar pune o presiune prea mare pe structura de rezistență”.
Primăria municipiului Sibiu anunța, la finalul lunii trecute, că încep intervențiile, în regim de urgență, pentru reparații la nivelul Podului Minciunilor. Printre reparațiile care s-au făcut la nivelul podului se numără înlocuirea asfaltului de la suprafață, repararea plăcii de beton și refacerea hidroizolației. Odată cu finalizarea lucrărilor însă, sibienii s-au arătat nemulțumiți de rezultat. Aceștia și-ar fi dorit ca în locul asfaltului turnat să se fi pusă piatră cubică. Glumele nu au întârziat să apară: „De aici începe autostrada Sibiu – Pitești”, „Poate vin totuși și cu un strat de gresie sau faianță că e mai ieftină”, sunt câteva dintre comentariile adunate la postarea unui sibian care a publicat o imagine cu podul renovat.
Podul nu poate fi pavat cu piatra cubică
Reprezentanții primăriei municipiului Sibiu spun că și înainte de începerea lucrărilor, podul era pavat tot cu asfalt și, fiindcă a fost vorba despre reparații în regim de urgență, nu a putut fi pusă în aplicare altă soluție de amenajare. „Podul Minciunilor era pavat cu asfalt și înainte de lucrările de reparații. Fiind vorba de lucrări de reparații în regim de urgență, schimbarea soluțiilor de amenajare nu este permisă. Astfel, refacerea părții superioare a podului s-a realizat prin frezarea asfaltului vechi și turnarea unui strat nou de asfalt”, a precizat, pentru Ora de Sibiu, Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu.
Cât despre înlocuirea asfaltului cu piatră cubică, municipalitatea spune că această variantă nu este posibilă. „Precizăm că varianta amenajării podului cu pavaj din piatră cubică nu este posibilă din cauza grosimii pavajului care ar înălța partea superioară prea mult, precum și din cauza greutății pavajului care ar pune o presiune prea mare pe structura de rezistență a podului. Mai mult, asfaltul este un mai bun impermeabilizant decât pavajul din piatră cubică, podul istoric fiind astfel mai bine protejat de infiltrații”, a adăugat Gligore.