terasele din sibiu se confruntă cu lipsa clienților - „românii cu voucherele de vacanță ne-au ținut în viață„

Sezonul estival din acest an nu s-a arătat a fi unul „roz” pentru terasele din centrul Sibiului. Patronii mai multor restaurante se plâng că turiștii străini au fost puțini vara asta și se tem că la toamnă și la iarnă nu vor face față scumpirilor.

După o vară sub nivelul așteptărilor, patronii de restaurante sibieni sunt îngrijorați că venirea iernii o să-i pună și mai mult la încercare, având în vederea creșterea prețurilor la electricitate și la gaz. Unii dintre ei au hotărât deja să se retragă de pe piață fără să mai aștepte sezonul rece. Administratoarea restaurantului ”Enzo Caffe” de pe Nicolae Bălcescu, Fraga Muleș, ne-a spus că a pus punct afacerii.

„Noi am predat astăzi spațiul. Luna august nu a fost nici măcar la jumătatea celei din anul 2019.  Turiștii străini au fost foarte puțini anul ăsta. Iarna trecută au fost mai mari cheltuielile decât încasările, iar la ce scumpiri se anunță nu cred că anul ăsta va fi mai bine. Furnizorii au crescut prețurile de la o săptămână la alta, la ultima factură kilogramul de mozzarella s-a scumpit cu 7 lei, iar noi nu puteam crește prețurile atât de rapid pentru că pierdeam clientela. Cred că peste iarnă o să treacă mai puține restaurante decât sunt acum. Era mai bine dacă închideam când a început pandemia, noi am tot speram că o să ne revenim. Cine „a lungit-o” a pierdut”, spune administratoarea.

Turiștii străini au început să vină în august

Patronul restaurantului The Rabbit Hole din Piața Mare vede și el scumpirile ca pe o amenințare pentru viitorul afacerii sale, însă se gândește să ia măsuri astfel încât să facă economii pe perioada anotimpului rece. „Pentru noi, anul ăsta vara a început târziu, în luna august. Chiar și în pandemie am avut turiști mai devreme, din iulie, iar înainte de pandemie sezonul începea din mai. Mulți români au venit pe vouchere de vacanță, ei ne-au ținut in viață. Au fost și străini, dar puțini. Cred că mulți o să închidă pentru că materia primă și utilitățile se scumpesc în continuare, iar noi nu ne putem alinia rapid la prețurile mari pentru că pierdem din clienți, așa că scădem din profitul nostru. Facturile reprezintă o temere mare. Încercăm să montăm panouri fotovoltaice pentru a acoperi o parte din aceste cheltuieli”, spune patronul de la The Rabbit Hole.
Administratorul restaurantului Delis spune că se află într-o situație asemănătoare. „Nu ne-am revenit complet – turiștii au început să vină în luna august. În rest, au mai venit turiști români pe weekend. Nu văd restaurantele bine, va fi o iarnă grea din punct de vedere financiar. Nu prea avem ce economii să facem în HoReCa. Nu știu ce se va întâmpla”, spune administratorul.
Singurul care a remarcat anul acesta o creștere a numărului de turiști și a clienților în general – dar nu la nivelul de acum trei ani – este administratorul Casei Frida de pe Nicolae Bălcescu. „Afacerea merge aproximativ la fel ca în 2019. Tot timpul au fost mai mulți turiști români decât străini”, spune acesta, care vede o îmbunătățire față de anul trecut, însă crede că este loc de mai bine.

Ultima oră

Participă la discuție

4 Commentarii

  1. Nu vă mai plângeți degeaba,prețuri ca în Dubai servicii ca la Găești, închideți și gata…cei mai vechi de pe piață s au menținut cu prețuri decente ,servicii și papa de calitate,

  2. La ce preturi sunt la cele mai multe terase din Sibiu, ar trebui sa fie bucurosi ca mai ramane cineva la masa dupa ce se uita in meniu…

  3. Și normal! La ce prețuri practica terasele și la ce servicii oferă, nu e de mirare. Ia să încerce ca în sezonul cald să pună pe masă o carafă cu apă rece și, în toate sezoanele, un păhărel de apă lângă cafea. Dacă și chelnerii ar mai arunca așa câte un zâmbet, ar vorbi frumos, nu ar ignora clienții când n-au chef de ei și ar veni din prima cu POS-ul după ei fără să mai arunce în silă un “chieș sau cart” s-ar schimba situația urgent. Dar, deh, nu avem tradiție în turism/servicii și patronul mărginean vrea să fie milionar urgent fără prea mare efort.

  4. Serios, va plangeti? Pai la ce servire aveti (multi dintre voi) la ce produse “calitative” (ma refer la mancare) si la ce PRETURI aveti, nu ma mir! Diferenta dintre o bere in centrul orasului Sibiu si una in centrul unui oras din Germania este de cativa lei (sub un euro)…pai noutati, stimabililor: romanii nu sunt platiti direct in euro si nici nu au puterea de cumparare a “turistilor straini”. Asa ca ia faceti voi preturile demne de buzunarul romanului daca va plangeti de clienti.
    PS: Mi se pare cam vraja, terasele sunt aproape pline weekend de weekend in centru si nici in timpul saptamanii nu stau rau. Deci…vraja? Publicitate ascunsa? Oricum, REDUCETI PRETURILE!