Guvernul Japoniei îndeamnă tinerii să consume mai mult alcool. Se pare că generația nouă consumă foarte puține băuturi alcoolice față de părinții lor.
Generația tânără din Japonia consumă mai puțin alcool decât părinții lor, aceasta fiind o mișcare care a afectat taxele pentru băuturi precum sake (vin de orez), iar acum tinerii sunt îndemnați să bea mai mult pentru a stimula economiam scrie BBC.
Tinerii adulți din Japonia sunt mai degrabă sobri, iar autoritățile speră să poată schimba acest lucru. Generația tânără consumă mai puțin alcool decât părinții lor, iar acest lucru a afectat taxele pentru băuturi precum sake (vin de orez).
Astfel, agenția națională de taxe a organizat un concurs național pentru a găsi idei care să inverseze această tendință.
Campania „Sake Viva!” speră să vină cu un plan care să facă băutura mai atractivă și să stimuleze industria.
Concursul le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să își împărtășească ideile de afaceri pentru a stimula cererea în rândul colegilor lor, indiferent dacă este vorba de sake japonez, shochu, whisky, bere sau vin.
Grupul care organizează concursul pentru autoritatea fiscală spune că noile obiceiuri – formate parțial în timpul pandemiei de Covidie – și îmbătrânirea populației au dus la o scădere a vânzărilor de alcool.
Acesta dorește ca participanții la concurs să vină cu promoții, branding și chiar cu planuri de ultimă generație care să implice inteligența artificială.
Presa japoneză spune că reacția a fost mixtă, cu unele critici privind încercarea de a promova un obicei nesănătos. Însă alții au postat online idei excentrice, cum ar fi actrițe celebre care „joacă” rolul de hostess în realitate virtuală în cluburi digitale.
Concurenții au timp până la sfârșitul lunii septembrie pentru a-și prezenta ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experților, înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie.
Pe site-ul campaniei se afirmă că piața japoneză a alcoolului este în scădere, iar îmbătrânirea demografică a țării, alături de scăderea ratei natalității, este un factor important în acest sens.
Cifrele recente ale agenției fiscale arată că, în 2020, oamenii consumau mai puțin alcool decât în 1995, cu o scădere de la 100 de litri pe an la 75 de litri .
Veniturile fiscale provenite din taxele pe alcool s-au redus, de asemenea, de-a lungul anilor. Potrivit cotidianului The Japan Times, acestea reprezentau 5% din veniturile totale în 1980, dar în 2020 se ridică la doar 1,7%.
Banca Mondială estimează că aproape o treime (29%) din populația Japoniei are vârsta de 65 de ani și peste, cea mai mare proporție din lume.
Îngrijorările legate de viitorul sake nu este singura problemă pe care o ridică pentru economia Japoniei. Există îngrijorări legate de oferta de personal tânăr pentru anumite tipuri de locuri de muncă și de îngrijirea persoanelor în vârstă în viitor.