Odată cu creșterea în popularitate a serviciilor Spotify și Apple Music, Soundcloud a fost lăsat în urmă.
De aceea, pentru a supraviețui, compania este nevoită să facă niște alegeri drastice. Conform publicației Billboard, compania de streaming a concediat un număr foarte mare de angajați din toată lumea, mai exact 20% din toți angajații companiei, relatează ZonaIT.ro
Nu este prima dată când compania și-a redus drastic personalul. În 2017, Soundcloud a renunțat la 173 de angajați din cei 420 de la acea vreme.
Michael Weissman, CEO-ul Soundcloud, a spus pentru Billboard că o cauză principală a acestei mișcări este contextul economic, deoarece compania nu își mai permite să plătească un număr atât de mare de angajați.
Am început deja să facem decizii mai prudente în cadrul companiei din punct de vedere financiar, iar acest lucru înseamnă acum micșorarea echipei.
Ce a cauzat decăderea Soundcloud?
Este posibil ca o altă cauză a scăderii popularității lui Soundcloud să fie modalitatea prin care aceștia plătesc artiștii care folosesc platforma. În luna martie a anului 2021, aceștia au implementat un sistem de plată în care fondurile alocate artiștilor vin direct din sumele plătite de abonații care urmăresc artistul respectiv și din cele provenite din reclame, în loc să adune la un loc banii de la abonați și reclame și să îi împartă către artiști în funcție de stream-urile pe care le are fiecare, așa cum fac Spotify și Apple Music. Dacă ne gândim logic, probabil ăsta este motivul pentru care foarte mulți artiști nu mai iau în considerare Soundcloud-ul atunci când își lansează muzica pe mai multe platforme.
Adaugă tuturor acestor lucruri o calitate audio superioară celei de la Soundcloud și o interfață cu un design atractiv și ușor de folosit, și va rezulta unul dintre cele mai bune servicii de streaming audio. Dacă Soundcloud ar fi ținut pasul cu toate aceste caracteristici care îmbunătățesc experiența utilizatorului, probabil am fi putut acum să îl băgăm în aceeași oală cu Spotify, Apple Music și YouTube Music.