de ce nu e bine să răcești mașina înainte de a pleca la drum - ce spune titi aur
www. digi24.ro

Titi Aur, fostul multiplul campion național de raliuri și patronul celei mai cunoscute școli rutiere de la noi, susține că vremea caniculară e un adversar de temut pentru majoritatea șoferilor.

de ce nu e bine să răcești mașina înainte de a pleca la drum - ce spune titi aur

El reamintește tuturor că potrivit statisticilor, iarna au loc cele mai multe accidente rutiere, dar vara se înregistrează cel mai ridicat număr de victime ale unor asemenea incidente, relatează ziare.com

Titi Aur, despre greșelile de evitat atunci când conduci pe vreme caniculară

„Toată lumea pleacă de la ideea că e vară, e soare, e maximă vizibilitate și atunci parcă totul din jurul tău te îndeamnă să mergi cu viteză pe șosele. Mai ales atunci când te grăbești să ajungi mai repede în stațiune, la hotel sau pur și simplu acasă. Iar astea sunt condițiile ideale care ascund în fapt cele mai multe victime ale accidentelor rutiere.

Cei mai mulți dintre șoferi știu asta, vă asigur, și totuși avem de-a face cu un număr ridicat de accidente rutiere cu un procent substanțial de victime, inclusive pierderi de vieți omenești”, descrie Titi Aur situația pentru IMPACT.RO.

El e de părere că pe vreme caniculară orice șofer trebuie să fie atent la cel puțin trei situații care îi pot da peste cap planurile de vacanță.

„În primul rând rând, canicula se răsfrânge și asupra asfaltului. Cei mai mulți dintre șoferi știm că vara înregistrăm cea mai bună aderență. Dar uităm că peste un anume prag de temperatură, când asfaltul începe să se resimtă, ba chiar să se topească de-a dreptul, e un semnal că nu mai avem cea mai bună aderență pentru cauciucurile mașinilor noastre.

Ca atare, prudența ne va va face să reducem viteza noastră de deplasare dacă sesizăm că ne confruntăm cu un asemenea scenariu”, indică același Titi Aur.

Potrivit experienței sale, un al doilea semnal de alarmă e dat de eventuala supraîncălzire a mașinii: „Chiar dacă credem că avem la dispoziție un bolid modern, e bine să nu-i uităm niciodată limitele. Iar în cazul în care mergem spre munte și avem de urcat pante, multe cu un unghi dificil de abordat, mai ales în situația în care ducem cu noi un număr sporit de pasageri în mașină, e bine să fim atenți la acest aspect. Ce să mai vorbim dacă luăm remorca după noi?!”.

Un alt semnal de alarmă tras tot de Titi Aur se referă la diferențele semnificative de temperatură care se pot înregistra între habitaclul mașinii personale și exterior.

„Cei mai mulți dintre șoferi răcesc interiorul mașinii înainte de plecare, pe o vreme caniculară. Însă, pentru cei care se știu cu afecțiuni de inimă sau de plămâni o temperatură de 22 de grade Celsius, în care intri brusc, după ce ai stat minute bune în exteriorul mașinii, la 38 de grade, să spunem, nu e deloc indicată.

Cei cu afecțiuni specifice trebuie să cunoască acest amănunt și să încerce să evite asemenea situații, fiindcă efectele lor nu se manifestă neapărat imediat, ci pot avea consecințe mai târzii, dar la fel de dezastruoase, din nefericire!”, adaugă una dintre cele mai autorizate voci în experiența rutieră.

Titi Aur reamintește și situațiile în care șoferul care urmează să plece în cursă e încercat de o anumită stare de moleșeală sau chiar de o anume indispoziție, caz în care fie amână temporar plecarea, fie o anulează definitiv.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică