Tentativă de înșelăciune prin mesaje de la persoane care se dau drept compania „DIGI”

Unii dintre clienții companiei de telecomunicații DIGI au primit recent pe email o notificare prin care sunt anunțați că au șansa de a câștiga un telefon de ultimă generație. În acest sens DIGI informează abonații că NU desfășoară concursuri care să implice câștiguri în bani sau alte premii.

Notificarea primită de abonați îi anunță că sunt câștigătorii unui telefon. Mesajul cere apoi completarea unui chestionar despre serviciile DIGI și conține comentarii fictive ale unor presupuși câștigători. La finalul chestionarului, utilizatorului îi sunt cerute datele pentru a face o plată de 39,89 euro.

Tentativă de înșelăciune prin mesaje de la persoane care se dau drept compania „DIGI” Iată ce declară DIGI:

„Compania RCS & RDS își informează abonații că nu desfășoară niciun concurs care să implice câștiguri în bani și care, pentru intrarea în posesia premiului, să presupună o cheltuială din partea câștigătorului sau simpla lui prezență în reprezentanța unei bănci pentru a ridica premiul în bani.

Pentru a nu deveni victimele unor posibile tentative de fraudă/înșelăciune, RCS & RDS le recomandă clienților să  nu dea curs solicitărilor primite prin telefon din partea unor persoane necunoscute sau care pretind că sunt angajați ai companiei, prin email, SMS sau prin intermediul unor scrisori din partea companiei. În cazul organizării unor concursuri, tombole sau promoții, RCS & RDS le aduce pe acestea la cunoștință abonaților săi prin mijloacele interne de comunicare (site-urile companiei, canalele social media, posturile sale de televiziune, etc.) și își anunță permanent câștigătorii folosind aceleași canale de comunicare.

Exemple de posibile tentative de fraudă/înșelăciune cu care vă puteți confrunta:
Vi se solicită informații confidențiale (precum CNP, serie și număr de buletin, conturi bancare,        parole) pentru că ați câștigat un premiu, pentru anumite verificări în baza de date sau pentru a vă fi răsplătită fidelitatea;

Sunteți rugați să efectuați o plată bancară pentru a putea intra în posesia premiului;

Vi se solicită să vă prezentați la ghișeul unei bănci pentru a intra în posesia premiului;

Vi se solicită să reîncărcați cartele preplătite pentru a intra în posesia premiului;

RCS & RDS va recomandă:

Să vă asigurați că într-adevar ați participat la un concurs cu premii oferite de RCS & RDS;

Să nu comunicați informații personale confidențiale (precum CNP, serie și număr de buletin)

Să nu faceți plăți bancare către beneficiari pe care îi cunoașteți doar prin telefon;

Dacă identificați o tentativă de fraudă/înșelăciune, vă rugăm să vă adresați organelor de Poliție. Pentru informații referitoare la oferte, promoții, tombole si concursuri RCS & RDS, clienții sunt rugați să intre în legătură telefonică cu un reprezentant al companiei la Infoline: 03xx 400 401, unde „xx” reprezintă prefixul județului din care apelează, sau  telefonic la Infoline Bucuresti 031 400 4414.

Rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru orice informație ar fi necesară la numărul de telefon 031.400.4401 sau la email: clienti@rcs-rds.ro”.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică