Luna trecută (n.r. Iunie), Europa a înregistrat o scădere dramatică în ceea ce privește vânzarea de noi mașini. A fost la cel mai mic nivel din 1996 încoace, cu puțin peste 1,06 milioane de vehicule.
Volkswagen Group a fost cel mai afectat producător auto major, cu aproape un sfert mai puține vânzări față de iunie anul trecut. Pe parcursul primului semestru, însă, Stellantis a înregistrat cea mai mare scădere, de 21,1%.
Dintre mărcile mai mici, înmatriculările noi ale Volvo au scăzut cu 47,9% în iunie și cu 28,5% în prima jumătate a anului, în timp ce Jaguar Land Group a înregistrat o scădere mai mică în iunie, de 13,2%, dar cea mai abruptă lovitură din acest an până acum, de 34,7%.
Inflația, blocajele din lanțul de aprovizionare, creșterea numărului de cazuri de coronavirus în unele țări și lipsa continuă de cipuri sunt doar câteva dintre problemele care afectează industria auto din regiune, care a înregistrat 12 luni consecutive de scăderi.
Marii producători de automobile, de la BMW la Stellantis, au raportat în ultimele săptămâni scăderea vânzărilor la nivel global, înainte de publicarea rezultatelor pentru cel de-al doilea trimestru, la sfârșitul acestei luni.
Toate cele patru piețe majore din Uniunea Europeană – Spania, Italia, Germania și Franța – au raportat o scădere a înmatriculărilor de mașini.