Protecția consumatorului a depus plângere împotriva Google pentru limbaj neclar și incomplet

Reprezentanții Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC) din Cehia, Norvegia, Grecia, Franța, Slovenia, Suedia, Danemarca, Olanda și Germania au sesizat faptul că Google folosește un limbaj ”neclar, incomplet și înșelător”, ceea ce îi determină pe utilizatori să accepte oferirea mai multor date personale.

Organizațiile au observat că cele mai multe încălcări ale regulamentului de protecție a confidențialității și a datelor personale (GDPR) au loca atunci când utilizatorii își creează un cont pe platformele Google, relatează Biziday.

Reprezentanții Google susțin că au luat măsuri în ceea ce privește confidențialitatea, iar utilizatorii pot să le personalizeze, dar BEUC atrage atenția că procesul este prea complicat.

”Este nevoie de un singur pas simplu pentru a lăsa Google să monitorizeze și să exploateze tot ceea ce faci. Dacă vrei să beneficiezi de setări care favorizează confidențialitatea, trebuie să navighezi printr-un proces mai lung și un amestec de opțiuni neclare și înșelătoare”, a declarat Ursula Pachl, director general adjunct al BEUC.

Concret, BEUC consideră că Google nu respectă acordul care vizează protecția datelor cu caracter personal, pe care Uniunea Europeană l-a stabilit. Compania declară însă că opțiunile sunt stabilite în urma unor studii, fiind create sub îndrumarea autorităților.

O acțiune similară a mai fost demarată și în 2018, atunci când BEUC a atras atenția asupra faptului că prin urmărirea locației utilizatorilor, Google încalcă acordul GDPR. Aceasta nu a fost însă finalizată, deși responsabilii cu acest caz spun că se apropie de final.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică