românia propune ca interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și motorină să fie amânată cu cinci ani

Comisia Europeană anunța în iulie 2021 planul prin care propunea ca, începând cu anul 2035, să nu mai fie vândute mașini noi pe benzină sau diesel, ci doar mașini electrice. Acest plan a stârnit îngrijorare în mai multe țări, iar cinci state, printre care și România și Italia, vor ca interzicerea totală să intre în vigoare din 2040, scrie Reuters, citat de Mediafax.

românia propune ca interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și motorină să fie amânată cu cinci ani

Italia, Portugalia, Slovacia, România și Bulgaria sunt țările care vor ca în 2035 să se mai vândă încă mașini noi pe motorină și benzină, iar interzicerea totală să intre în vigoare în 2040. Pentru 2035 cele cinci țări propun o reducere cu 90% a emisiilor medii de CO2.

Miniștrii de resort trebuie să cadă de acord asupra planului zilele următoare, iar legea trebuie să fie negociată apoi pentru varianta finală în Parlamentul European care a susținut-o într-un vot, la începutul acestei luni.

Un oficial bulgar a spus că, în decizia de a interzice total mașinile cu motor termic, trebuie ținut cont de puterea de cumpărare și diferențele dintre țări la acest capitol. Documentul emis de oficiali din cele cinci țări vorbește despre „perioade de tranziție adecvate” și despre nevoia de a extinde infrastructura de încărcare.

Ținta 2035 a stârnit multă opoziție și, cel mai recent, ministrul german de finanțe s-a exprimat împotriva ei, iar opinia lui contează, fiindcă vorbim despre cea mai mare piață din UE.

Oponenții spun că mașinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenționale, au o autonomie net mai mică și mulți muncitori din industrie își vor pierde locul de muncă, fiindcă o mașină electrică are mai puține componente și deci, per total, este nevoie de mai puțini oameni pentru a o construi.

Industria auto este sub presiune fiindcă normele stabilite prin directive anterioare o obligă să reducă substanțial până în 2027 și emisiile medii ale mașinilor noi pe benzină și diesel și sunt voci care spun atrag atenția asupra costurilor necesare pentru a implementa noi soluții tehnice, costuri ce se vor regăsi în prețul final.

Mașinile full-electrice reprezintau în mai aproximativ 11% din toate vânzările de mașini noi din UE, iar cele mai vândute modele au fost Fiat 500 electric, Peugeot e-208 și Volkswagen ID4.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică