Discuțiile despre introducerea de reclame pe Netflix nu sunt noi, iar oamenii s-au așteptat la o astfel de mișcare de mult.
Reprezentanții companiei nu s-au ferit nici ei prea mult de acest subiect, însă au așteptat momentul potrivit, iar acesta pare că a venit. Co-fondatorul companiei, Ted Sarandos, a confirmat că platforma va testa un nou abonament care include și reclame, dar va fi mai ieftin decât celelalte opțiuni.
Am ignorat un segment mare de utilizatori, adică oamenii care spun „Netflix este prea scump pentru mine și nu mă deranjează reclamele”. Așa că vom adaugă un abonament cu reclame. Asta nu înseamnă însă că vom adaugă aceste reclame și în Netflix-ul pe care-l știți în acest moment.
Reclamele ar putea salva reputația Netflix
Reprezentații companiei au ales o perioadă dificilă pentru a lansa acest tip de abonament. Netflix a căpătat o reputație destul de proastă în ultima perioada, iar asta a dus la scăderea destul de agravantă a numărului de abonați. Și eu mă număr printre cei care și-au închis contul, întrucât mi se părea că plătesc extrem de mult comparativ cu alte platforme, iar selecția de filme și seriale nu mă mai pasiona atât de tare, mai ales după ce-am terminat de văzut cam tot ce mă interesa.
Adăugarea de reclame pe Netflix nu va fi însă un motiv pentru care utilizatorii să fugă de pe platforma de streaming. Cei care au deja un abonament nu vor fi afectați, iar aceste reclame vor fi introduse doar pentru aceia care aleg cel mai ieftin abonament. Nu este nici prima platforma care face asta, iar rivali precum HBO Max și Disney+ au explorat deja acest teritoriu.