Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a întreprins, luni, 20 iunie, o acțiune de verificare a modului în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorii economici din centrul commercial Promenada, situat în sectorul I al Capitalei.
Au fost controlați 46 de operatori economici și, în urma neregulilor constatate de comisarii CRPC București-Ilfov, aceștia au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenționale în valoare de peste 200.000 lei, 4 avertismente și au dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianți, informează Mediafax.
Printre abaterile de la legislația specifică protecției consumatorilor se numără comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depașită, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare, depozitarea produselor alimentare direct pe pavement, utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură, lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potențial alergen, lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate, nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare, comercializarea unor produse nealimentare cu deficiențe de etichetare și fără certificate de garanție, echipamente de joacă rupte/deteriorate, inadvertențe între prețul de la raft al produselor/serviciilor și cel de la casa de marcat, comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute, utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajați, în spațiul de lucru.
Verificările operatorilor comerciali din mall-ul Promenada sunt în curs, precizează ANPC.