Peste 70 de firme sibiene își cresc afacerile prin BNI – o rețea internațională de contacte de afaceri bazată pe recomandări

„Pentru mine, BNI a venit într-un moment de răscruce. Era spre sfârșitul lui 2020, în plină pandemie. Nu-mi mai puteam susține pasiunea la fel ca până atunci și voiam să renunț la afacere”, își amintește Ioana Nechifor.

Ioana e proprietara și managerul firmei „City Flowers by Ioana”, un atelier de design floral și depozit de florin en gros. A fost prima care s-a alăturat inițiativei de înființare a unui grup BNI în Sibiu. Decizia pe care a luat-o atunci, într-un moment de cumpănă, a fost benefică – în 2021 și-a triplat cifra de afaceri și a obținut un profit dublu față de anul anterior. „Suntem un grup de oameni faini, antreprenori din Sibiu, care se ajută reciproc. Încrederea și susținerea colegilor mi-au fost de mare folos”, mărturisește Ioana, în prezent Președinte în exercițiu al Grupului BNI „Power” din Sibiu.

„BNI” înseamnă „Business Networking International”. Organizația a fost înființată în 1985 în California, SUA, de către Ivan Misner, un consultant în marketing care căuta mijloace noi de a-și găsi clienți. BNI are în prezent 288000 de membri la nivel global, care în ultimele 12 luni și-au generat reciproc prin referințe venituri de 19,2 miliarde dolari SUA. În România funcționează 16 grupuri BNI în șapte localități, dintre care două – BNI Power și BNI Pareto – în Sibiu.

Un ajutor real pentru promovare

Primul grup din Sibiu a început cu 20 de membri și s-a format la inițiativa Anei Lupu de la Espoo Group, o firmă care comercializează sisteme de vopsire, scule și unelte pentru vopsitorii auto. Ana avea nevoie de contacte pentru promovarea afacerii și a ajuns, în 2019, să ia legătura cu membri BNI din Brașov, de la care a primit recomandări valoroase. „Am avut de la început senzația că BNI vrea să mă ajute în mod real, nu cu povești. Pentru mine e un instrument de marketing pe care îl folosesc în afacerea noastră, și e foarte eficient. Mi-am dorit ca toată comunitatea de afaceri din Sibiu să-l poată folosi”, spune Ana, care este director executiv și proprietar al francizei BNI pentru Sibiu.

În 2021, membrii BNI din Sibiu și-au generat reciproc, prin referințe, venituri suplimentare de 250000 de Euro. „Majoritatea membrilor noștri au obținut venituri în plus. Înscrierea în BNI ne-a adus, în afară de bani, expunere și vizibilitate mai mare”, spune Andrei Luminea, Managerul restaurantului „Pasaj”.

Palmaresul comunității BNI din Sibiu numără deja mai multe povești de succes – a Ioanei Nechifor, a lui Andrei Luminea sau a lui Andrei Bleoju de la „Delight Social Flavors”, o firmă specializată în cadouri care a primit anul trecut, cu ajutorul recomandărilor colegilor de grup, comenzi de cadouri de Crăciun în valoare de peste 50000 de Euro. ”Motivația care ne duce înainte e să ne creștem afacerile împreună”, spune Ana Lupu. ”Referințele nu se limitează la membrii BNI”, precizează Ana, care își dorește să dezvolte cu ajutorul BNI potențialul întregii regiuni.

Ultima oră