Compania Blue Air ar putea fi amendată de ANPC din cauza reclamațiilor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni, realizată ca urmare a numărului însemnat de reclamații referitoare la serviciile oferite de Blue Air Aviation, sosite la autoritate din toată țara, dar și din UE.

„A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea autorității noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înțeles să oblige consumatorii să participe la finanțele companiei, fără ca aceștia să-și dea acordul. În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferii un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi și ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, relatează Mediafax.

De derularea controlului s-a ocupat o echipă formată din trei comisari ai ANPC care fac parte din grupul de impact la nivel național al comisarilor cu drept de control în toată țara. Echipa a realizat acțiunea, căreia i s-a adăugat contribuția Centrului European al Consumatorilor România. Acesta, având ca activitate instrumentarea sesizărilor transfrontaliere ale consumatorilor, a centralizat reclamațiile, pe aceeași temă, sosite din afara granițelor țării.

În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC așteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, așa cum prevăd reglementările legale. Legislația europeană specifică un nivel al amenzilor contravenționale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de gravitatea abaterii.

Ultima oră