sibiul are un centru școlar de educație incluzivă performant - mihai, locul i la olimpiada națională de matematică

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 2 Sibiu este o instituţie care oferă servicii psihopedagogice, psihologice şi de consiliere în domeniul educaţiei speciale benefiacirilor direcţi (preşcolari/şcolari cu deficienţe, dar şi părinţilor, cadrelor didactice, membrilor comunităţii locale) din municipiul şi judeţul Sibiu dar şi din ţară.

sibiul are un centru școlar de educație incluzivă performant - mihai, locul i la olimpiada națională de matematică

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr. 2 Sibiu asigură servicii specializate în mai multe domenii: educaţie specială şi specializată a copiilor cu deficienţe, diagnosticare, protezare şi intervenţie timpurie în vederea reabilitării auditiv- verbale, compensare prin terapii specifice pentru copii cu dizabilităţi diverse, cu dificultăţi de învăţare, dificultăţi de dezvoltare, dificultăţi de adaptare, tulburări de limbaj, orientare şcolară şi profesională, asistenţă educaţională şi terapeutic- recuperatorie pentru copiii/ elevii cu deficienţe de auz întegraţi în unităţile de învăţământ de masă și multe altele.

sibiul are un centru școlar de educație incluzivă performant - mihai, locul i la olimpiada națională de matematică

De-a lungul anilor, generaţii de elevi deficienţi de auz au beneficiat în această instituţie de educaţie şi instruire psihopedagogică. Până în 1990, lipsa protezării a îngrădit formarea competenţelor de comunicare orală la copiii deficienţi de auz, comunicarea bazându-se în special pe folosirea limbajului mimico-gesticular, a labiolecturii  şi a dactilemelor.

Cel mai bun centru școlar de educaţie incluzivă din țară

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr. 2 Sibiu poate fi considerat cel mai bun din țară , mândrindu-se cu o un număr mare de copii inteligenți, care au reușit să-și depășească condiția și să obțină rezultate chiar și la nivel național.

Printre aceștia se numără și M. E., care a fost adus în cadrul școlii la o vârstă fragedă.

„M. E. este un elev de-al nostru de clasa a VII-a, care este susținut de asociația SOS Satele Copiilor Cisnădie. A fost depistat cu hipoacuzie, o deficiență senzorială auditivă și a fost înscris la grădiniță la noi în urmă cu 9 ani.  De atunci a tot acumulat informații, este un copil serios, inteligent și a luat la olimpiada națională pentru elevii deficienți de auz premiul I anul acesta, a avut cea mai bună notă din țară, 9,88”la matematică, spune Manuela Dobrotă, director adjunct.

sibiul are un centru școlar de educație incluzivă performant - mihai, locul i la olimpiada națională de matematică

Astăzi, şcoala beneficiază de o dotare europeană  şi de condiţii optime de internat (120 locuri) pentru elevi şi preşcolari.

Activităţile extraşcolare desfăşurate de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 2 au scopuri diverse, dar cel mai important este acela de a le facilita copiilor centrului şcolar deschiderea spre societate şi de a sensibiliza societatea în a-i accepta şi de a-i integra.

Activitățile extrașcolare – motiv de bucurie pentru copii

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 2 are un program de activităţi extraşcolare bogat în conţinut şi diversificat, la care copiii participă cu entuziasm. Scopul cel mai important al acestor activităţi îl reprezintă socializarea elevilor deficienţi de auz, stabilirea de contacte în afara „lumii tăcerii” în care ei trăiesc. Astfel, serbările, excursiile, carnavalul, vizitele, vizionările de spectacole, expoziţiile realizate de elevi  au devenit tradiţie pentru toţi copiii centrului şcolar. Ca și activități extrașcolare, copiii vizitează expoziţiile Muzeului de Ştiinţe Naturale, Muzeului Brukenthal, ale Grădinii Zoologice, ale Muzeului Artei şi Tehnicii Populare, vizionează spectacole, filme; participă la Târgul de Carte şi Revistă Religioasă și nu numai.

sibiul are un centru școlar de educație incluzivă performant - mihai, locul i la olimpiada națională de matematică

„Cei mai mulți specialiști pe care îi avem și la ora actuală sunt specializați în surdopedagogie adică în formarea competențelor auditiv-verbale, adică îi învățăm și să audă și vorbească. Aceste abilități se pot deprinde cu timpul. Chiar acum m-am despărțit de adulți care au terminat acum 20 de ani, în generația 2002, au fost astăzi la școală, le-am arătat cum s-a schimbat școala de când au plecat ei și am discutat inclusiv cu soții fetelor care au terminat la noi, inclusiv și ei sunt deficienți de auz, care au terminat în alte școli din țară, și au fost foarte încântați cât de frumoasă este școala noastră. Pe lângă copiii cu deficiențe de auz, am avut anul acesta o clasă de copii nevăzători care a terminat clasa a X-a și în rest avem copii cu tulburări de spectru autist”, spune Manuela Dobrotă, director adjunct.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică

  1. „surdo-mut”??? Ce tractorist ati pus sa scrie ineptiile astea? Oare e legal sa publici poze cu copii si sa divulgi faptul ca e „orfan”?

    „Scoala de surzi”? Hello!!! Am iesit din epoca fabricilor de tesaturi! Suntem in anull 2022!!! Ce e cu titlul asta de parca iese din „epoca de aur” a „pilelor, cunostintelor si relatiilor” INCOMPETENTE (PCR)? Mai improspatati-va efectivul de ziaristi, si lasati scriitorii de la Scanteia sa isi vada de pensiie!
    O fi scoala asta cea mai buna din tara, dar atunci cum se face ca rad „colegii” din alte centre similare (Cluj, Craiova, Iasi, etc) de fosilele incompetente ramase de pe vremea fabricii Steaua Rosie prin scoala asta?!

    Tantica asta – manuela dobrota – mai bate copiii? Si-o fi terminat procesul cu parintii pe al caror copil l-a batut? O mai tine peeeeseeedeee-ul in brate?! Ca uite ce bine s-a ajuns (daca esti incompetent si imoral faci, cariera cu peeeeeseeeeedeeeeeee).

    E pacat de profesorii tineri de acolo, care duc in spate reputatia scolii si care fac minuni cu copiii nostri, ca altfel s-ar fi ales praful de centrul asta, si noi, parintii, am fi fost nevoiti sa facem navete la centre din alte orase!

    Ce articol „la comanda”. Propaganda comunisto-bolsevica, å la ziarele lui pingelica, despe vizite de lucru, santiere infloritoare, dezvoltare multi-laterala!

    RUSINE!!!!!!!!!!!!!!!