Atelierele de vară din muzeu sunt oportunități de învățare și dezvoltare de abilități esențiale prin joacă. În atelierele noastre îmbinăm observația și explorarea mediului cu jocuri ale copilăriei tradiționale și jocuri de conștientizare a naturii. În atelierele de vară ne propunem să creem sinergii între arte și științe, care fac învățarea plăcută și durabilă.
Copiii învață să desprindă sensuri și semnificații noi din studiul naturii prin lentila unui fotograf, prin penelul unui pictor sau prin sensibilitatea tactilă a unui sculptor. Arta încurajează creativitatea și curiozitatea, abilități esențiale deschiderii către cunoaștere și conectării emoționale cu natura și cu oamenii. Nu în ultimul rând, cadrul natural, lumina soarelui, sunetele naturii contribuie pozitiv la îmbunătățirea stării de bine a participanților la ateliere, indiferent de vârstă.
Înscrierea și rezervarea locului se pot face accesând linkul https://docs.google.com/spreadsheets/d/1aWu5RV7NJK4KuGJfYng45AzFDyPMLvuW4CZkSMVOkHo/edit?usp=sharing sau la telefonul – Muzeul de Istorie Naturală 0269 218 191. Data limită a înscrierii este cu 24 h înainte de eveniment. Evenimentul are loc dacă se înscriu minim 5 copii.
Taxa de paticipare: 350 lei / săptămână
ȘCOALA DE VARĂ
la Muzeul de Istorie Naturală
Dintre temele atelierelor enumerăm:
– Animalele – Prietenele mele
– Universul fosilelor
– Vânătoare de comori botanice
– Lumea de la picioarele noastre
Teme posibile:
– Fosile vegetale
– Pictură pe felii de trunchi
– Căsuțe din materiale naturale
Coordonatori: dr. Ghizela Vonica, Anamaria Păpureanu, dr. Nicolae Trif
Titlul atelierului: ANIMALELE – PRIETENELE MELE
Grup țintă: copii cu vârsta între 6 – 9 ani;
Număr participanți: minim 5 – maxim 10;
Obiective generale:
- Formarea unui sistem de cunoştinţe despre fiinţele şi fenomenele din mediul înconjurător, precum şi despre relaţiile dintre acestea.
- Antrenarea participanţilor prin joc în lumea animalelor.
- Identificarea problemelor legate de mediu şi a soluţiilor pentru rezolvarea acestora.
- Formarea şi exersarea unor atitudini şi comportamente pozitive faţă de mediu.
- Conştientizarea necesităţii de a economisi resursele naturale şi de a recicla materiale refolosibile.
- Stimularea participanţilor în desfăşurarea unor activităţi cu caracter experimental şi demonstrativ, prin care să contribuie la păstrarea sănătății lor şi a unui mediu natural curat.
- Îmbogăţirea vocabularului activ cu termeni aparţinând domeniului ecologic.
Durata unei activități: 8 ore
Perioada de desfășurare: zilnic orele 9.00-16.00.
Descriere generală:
Muzeul de Istorie Naturală din Sibiu prin intermediul colecțiilor sale, a expoziției generale a muzeului, reprezintă spațiul ideal pentru a învăța despre animalele din fauna României, despre habitatele și mediul lor de viață.
Metode didactice de lucru:
- observaţia, conversaţia, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul, problematizarea, descoperirea, învăţarea prin cooperare, dezbaterea, lucrul în echipă, organizator grafic;
- prezentare de imagini foto, prezentarea Power-Point, fişe de lucru ajutătoare.
ACTIVITĂȚI COMUNE
- CULORILE VERII
Atelier de pictură (animale, peisaje) inspirate din lucrările de artă prezente în Galeriile de Artă ale Muzeului Brukenthal.
- SĂ ZBURĂM ÎN LUMEA CULORILOR
Copiii să își creeze propriile aripi de fluturi sau pasăre, din carton și să le picteze inspirându-se din exponatele Muzeului de Istorie Naturală.
- CULORILE MELE
Participanții să personalizeze în ce culori doresc un tricou alb și o plasă din pânză, inspirați fiind de lucrările de artă prezente în Galeriile de Artă ale Muzeului Brukenthal.
- ARBORELE MEU GENEALOGIC
Copiii să realizeze pe o coală de carton A0 arborele genealogic al familiei lor, având ca exemplu arborele familiei baronului Samuel von Brukenthal. Fiecărui membru al familiei să îi atribuie și o floare sau animal, în funcție de modul în care îl percepe copilul.
- UN CURCUBEU DE POSIBILITĂȚI
Participanții să învețe să facă culori din frunze de ceapă, din afine, din frunze de varză pe care să le folosească la colorarea unei pânze.
- MELCII ȘI SCOICILE – OBIECTE DE PODOABĂ
Să confecționăm podoabe din melci și scoici luând exemplul oamenilor preistorici.
Responsabil: Ana Maria PĂPUREANU
Titlu activitate : UNIVERSUL FOSILELOR
Grup țintă: copii cu vârsta între 6 – 9 ani
Obiective: – descoperirea și dezvoltarea cunoștințelor despre animalele și plantele care au dispărut
Durata de desfășurare: 8 ore
Data de desfășurare: orele 9.00-16.00
Descriere: Să aflăm ce sunt fosilele (Power-Point/video); Să vedem fosile adevărate și să le atingem; Să aflăm care este cea mai mare fosilă descoperită vreodată; Să aflăm diferența dintre animalele din desene animate și cele adevărate (Ice Age vs. realitate); Prezintă-ți dinozaurul preferat; Desenăm un meteorit și decupăm dinozauri realizând apoi un montaj pe foaia de desen; Desenăm plante fosile; Să aflăm despre rechinii fosili; Activități la groapa cu nisip (găsește-ți dinozaurul/fosila ascunsă); Ce sunete făceau dinozaurii (Prezentare Power-Point/video); Să facem urme de dinozaur!
- Mărime grup: minim 5 – maxim 10 elevi
- Responsabil: dr. Nicolae TRIF
- Titlul Atelier : Vânătoare de comori botanice
- Grup țintă: copii cu vârsta între 6 – 12 ani
- Obiective: – descoperirea și dezvoltarea creativității și a simțului artistic precum și dobândirea de noi cunoștințe de specialitate
- Durata de desfășurare: 8 ore
- Data de desfășurare: zilnic orele 9.00-16.00.
Descriere: – Natura prezintă o diversitate mare de funze, flori, semințe etc. Frunzulițe zimțate, rotunde sau ovale își fac din nou simțită prezența, mângâiate de soarele primăverii.
Hai afară! Vom observa mugurii, frunzulițele ce au prins contur neted sau zigzagat, vinișoarele proeminente sau ramifícate, codițele și a lor culoare. Apoi, ne vom așeza în locul nostru preferat să combinăm culorile primăverii folosind frunzele pentru a picta după priceperea fiecăruia. Și ca să fie aventura și mai palpitantă, după pauza tihnită vom țopăi, ne vom cățăra și ne vom juca, cu bucuria cu care renaște natura an de an.
Mărime grup: minim 5 – maxim 10 elevi
Responsabil: Ghizela VONICA