Documentele financiar-contabil nu vor mai arhivate pentru 50 de ani, așa cum este în prezent, ci doar cinci. Un proiect în acest sens a fost adoptat, miercuri, de plenul Camerei Deputaților.
Proiectul propunea modificarea termenului de păstrare a documentelor. Actul normativ modifică astfel Legea contabilităţii, transmite Digi24.
„Începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”, se arată în document.
Proiectul de lege a fost adoptat şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz.