planul de mobilitate urbană durabilă - patruzeci de kilometri de piste de biciclete în sibiu până în 2030

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Sibiu se află în dezbatere publică până în 1 iunie. Documentul strategic este important în planificarea investițiilor și dezvoltării infrastructurii în orașul de pe Cibin în următorii ani. Planul propune, printre altele, dezvoltarea sistemului de transport public, dar și creșterea cotei modale în ceea ce privește deplasarea cu bicicleta. În acest sens, ar urma să se construiască patruzeci de kilometri de piste de biciclete în Sibiu. 

Planul de Mobilitate urmărește mai mulți parametri principali pentru îmbunătățirea mobilității urbane, astfel încât oamenii care se deplasează în oraș să poată parcurge călătoria în maxim treizeci de minute cu cel puțin un mijloc de transport durabil. În principal, „se merge pe prioritizarea autobuzelor, dar și pe susținerea mobilității nepoluante și nemotorizate”, scrie Tudor Șt. Popa pe blogul său. 

Prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă se propune astfel dezvoltarea rețelei dedicate bicicletelor, dar și creșterea nivelului de siguranță a căilor destinate bicicletelor. Pâna în anul 2030, Sibiul ar putea atinge cota modală de 40%, în condițiile în care, în prezent, aceasta este de 0,77%. 

„Se propune realizarea a noi 40 de km de piste de biciclete, având ca obiectiv atingerea unei cote modale de minim 40% până în 2030, pentru ca bicicleta să devină principalul mod de deplasare cotidiană în interiorul municipiului. Asta în condițiile în care acum deplasarea cu bicicleta reprezintă 0,77%, în scădere față de anii trecuți. Asta arată faptul că, deși se vorbește mult de piste de biciclete noi în Sibiu, deplasarea cu bicicleta nu este sigură, iar sibienii preferă alte mijloace de deplasare”, scrie Tudor Șt. Popa.

planul de mobilitate urbană durabilă - patruzeci de kilometri de piste de biciclete în sibiu până în 2030

Potrivit datelor din plan, se poate observa că, în anul 2017, bicicleta se afla tot pe ultimul loc în topul preferințelor sibienilor a modalităților de deplasarea. Dar, pe atunci, cota modală era puțin mai mare, de 1,92%. 

Ultima oră

Comentariul meu