Compania Strabag contestă câștigarea contractului la autostrada Sibiu - Pitești de către italienii de la WeBuild
Semnarea celui mai mare contract de autostradă din România se amână. Compania Strabag a depus contestație, după ce italienii de la Astaldi/WeBuild au fost desemnați câștigători pentru secțiunea 3 din Autostrada Sibiu – Pitești, peste Carpați.

În documentul depus la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), Strabag solicită anularea raportului procedurii prin care a fost declarată admisibilă și câștigătoare oferta WeBuild, iar cea a Strabag a fost respinsă ca inacceptabilă, relatează economica.net

De asemenea, constructorul austriac cere obligarea CNAIR la continuarea licitației, cu consecința stabilirii admisibilității ofertei Strabag și a inadmisibilității și neconformității ofertelor depuse de italienii de la WeBuild și turcii de la Makyol.

Compania Strabag contestă câștigarea contractului la autostrada Sibiu - Pitești de către italienii de la WeBuild

Demersul Strabag are loc după ce, pe 12 mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat căștigătoare oferta asocierii italo – române Astaldi/WeBuild – Tancrad pentru secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km) din Autostrada Sibiu – Pitești. Amintim că în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă din România rămăseseră trei ofertanți.

Potrivit unor date publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură, oferta WeBuild a fost singura sub valoarea estimată a contractului, celelalte două depășind pragul anticipat de CNAIR.

Valoarea estimată a contractului: 5,324 de miliarde de lei fără TVA

1) ASTALDI / WEBUILD + TANCRAD: 5,323 de miliarde de lei fără TVA ( 99,98%)
2) STRABAG + ACCIONA: 5,93 de miliarde de lei fără TVA (111,37%)
3) MAKYOL + OZALTIN + GULERMAK: 6,08 miliarde  de lei fără TVA (114,18%)

Parte a tronsonului care traversează Carpații, secțiunea Cornetu – Tigveni are o lungime de 37,4 km:

– Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni
– Perioada pentru construcție este de 45 de luni.

Mai clar: lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni, a precizat pe 12 mai Grindeanu.

Potrivit lui, asocierea italiano -r omână care a fost desemnată câștigatoare pentru acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,32 de miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3:
– 95 de poduri și pasaje
– 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie)
– 1 Nod rutier la Cornetu
– 1 Nod rutier la Văleni
– 1 Ecoduct în zona localității Călinești

Autostrada Sibiu – Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în cinci secțiuni, dintre care 4 au deja contracte semnate:

Secțiunea 1: Sibiu – Boița (14,15 km), se află în execuție și are ca termen contractual de finalizare anul 2023.

Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni (parte a Tronsonului care traversează munții) este 2027.

Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) se află în etapa de proiectare și trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului.

Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) este în faza de execuție și trebuie finalizată în anul 2025.

Autostrada Sibiu-Pitești, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) va conecta Centrul şi Vestul României cu reţeaua europeană de autostrăzi.

Ultima oră