campanii pay per click: cum atragi clienții concurenței?

Esti pe cale sa iti deschizi o afacere pe o piata suprasaturata? Vrei sa iti dezvolti business-ul deja existent? In articolul de mai jos iti vom prezenta mai multe modalitati prin care sa atragi clientii concurentilor spre brandul tau.

Mentinerea relatiilor cu clientii este extrem de importanta in zilele noastre pentru orice afacere. Cu toate acestea, unele companii isi iau de buni clientii loiali si, in goana de a cauta alti clienti noi, ii neglijeaza pe cei existenti, fapt care ii impinge pe acestia din urma sa renunte la produsele sau serviciile respectivei companii.

Daca si tu ai observat clientii nemultumiti ai concurentei, poate prin intermediul plangerilor pe retelele de socializare sau a recenziilor negative, acum este momentul potrivit sa ii convingi pe acestia sa incerce produsele sau serviciile pe care tu le ai de oferit.

Daca te simti vinovat in acest proces de atragere a clientilor concurentei, trebuie sa stii ca intr-o piata aglomerata in care multe companii ofera aceleasi produse sau servicii, valorificarea deficientelor concurentei este extrem de importanta, mai ales ca reprezinta o modalitate excelenta de a-ti dezvolta afacerea, preluand din cota de piata a concurentilor.

Pentru a reusi sa atragi clientii concurentei, ti-am pregatit mai jos o lista cu mai multe strategii care te vor ajuta in acest sens:

Pasul 1: Inainte de a atrage clientii concurentei, ai nevoie de un plan bine pus la punct.

In primul rand trebuie sa faci o analiza detaliata a potentialilor clienti. Nu este nevoie de o analiza completa a concurentei, ci doar sa gasesti punctele slabe ale acesteia.

Astfel, primul pas este acela de a face o lista cu toti competitorii tai, si anume:

  • cei care vand produse sau servicii similare cu ale tale.
  • cei care vand folosind aceleasi canale sau au aceleasi piete de desfasurare.
  • cei care se califica sau liciteaza pentru cuvintele cheie organice sau paltite pe care intentionezi si tu sa le vizezi.
  • cei care au pe social media audiente formate din clienti pe care si tu iti doresti sa ii vizezi.
  • cei care au bugete de marketing similare cu ale tale.

Dupa ce lista de concurenti este gata, concentreaza-ti atentia la 3-4 competitori pe care sa ii poti targeta activ. Acestia sunt concurentii care indeplinesc cel mai bine toate criteriile mentionate mai sus.

In continuare, identifica ce puncte slabe au acestia:

  • Probleme cu site-urile web, cum ar fi pagini invalide, procese dificile de check-out,  ferestre pop-up intruzive, etc.
  • Recenzii proaste cu privire la produse, servicii, livrare, retururi, servicii pentru clienti
  • Reclamatii pe retelele de socializare sau pe alte platforme din afara site-ului
  • Intrebari sau comentarii fara raspuns pe retelele de socializare
  • Continut sau grafica de calitate scazuta

Pasul 2: Atrage clientii concurentei.

Pentru a realiza acest lucru poti utiliza foarte multe metode de promovare online, insa cel mai usor iti va fi prin intermediul campaniilor PPC.

Creeaza campanii publicitare care vizeaza clientii concurentilor. Creeaza o lista sau o campanie conceputa pentru a afisa reclamele utilizatorilor carora le plac paginile concurentilor.

Invata din postarile concurentilor tai. Concurentii tai au alocat deja mai mult timp si bani  incercand sa-si dea seama la ce ora sa posteze pe retelele de socializare, ce fel de continut are cele mai bune performante, ce fel de oameni interactioneaza cu postarile lor.

Poti folosi informatiile lor ca punct de pornire pentru a testa ce functioenaza sau nu pentru clientii tai potentiali.

Profita de timpul in care concurenta ta nu este activa si nu posteaza, mai ales daca este o perioada in care observi ca potentialii clienti sunt activi. Acest lucru poate fi un real avantaj pentru afacerea ta.

Daca lucrurile mentionate mai sus par dificile, poti apela oricand la o agentie pay per click care sa te ajute cu servicii de promovare pe Google sau pe alte retele de socializare precum: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn sau YouTube.

Ultima oră

Comentariul meu