Mihai Matica, investitor: Dezvoltă o putere de 330 de cai. Încă suntem în faza de testare şi de ajustare a tuturor sistemelor maşinii. Cu un design unic, caroseria este realizată din fibră de carbon.
„Tesla românească” aşteaptă omolgarea RAR
Prototipul, început în urmă cu patru ani, a fost realizat de un start-up românesc împreună cu alţi pasionaţi de inginerie. Până acum, au pus la bătaie aproape 500 de mii de euro pentru acest proiect, care mai are de trecut un test şi anume omolgarea RAR, proces început în decembrie anul trecut.
Voicu Oprean, investitor CEO AROBS: Nu are cheie. Dacă nu are cheie nu poate fi maşină certificată din punct de vedere a autoritătii române. Deschiderea e cu senzori, se trece mâna prin faţa uşii, uşa sare şi cam aşa se deschide.
Premierul Nicolae Ciucă a testat maşina electrică produsă la Cluj
Printre primii care au avut ocazia să testeze maşina electrică s-a aflat şi prim-ministrul. Nicolae Ciucă s-a aşezat pe scaunul şoferului, dar nu a îndrăznit să dea o tură la volanul prototipului.
Nicolae Ciucă, premier: Este impresionant. Este un lucru cât se poate de evident că la Cluj are loc un proces cât se poate de dinamic în ceea ce priveşte cercetarea, dezvoltarea, inovarea şi faptul că se gândesc să treacă la producţie de serie este un lucru care pentru noi ca ţară trebuie să ne facă mândri.
Deşi nu are încă un nume, iar preţul nu a fost stabilit, investitorii se pregătesc să lanseze o mini producţie de serie. Modelul ar putea concura cu un alt prototip realizat 100% pe meleagurile mioritice şi prezentat în luna martie la Bucureşti. Acesta din urmă ar putea ajunge pe şosele în următorii trei ani. Preţul de vânzare ar putea fi între 80 de mii şi 150 de mii de euro.