Registrul Auto Român își asumă rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și anunță că poate verifica, începând de joi, mașinile pe care românii intenționează să le cumpere.
Două din 10 mașini care se prezintă la Registrul Auto Român au probleme de identificare. De la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuței producătorului, până la cele mai grave precum modificarea seriei de caroserie/șasiu.
O parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza cumpărarea autovehiculului folosit. Neconformitățile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR și blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație.
Începând de joi, la RAR Grivița, sediul central al instituției, oamenii pot merge cu autovehiculul pe care intenționează să îl cumpere pentru o verificare amănunțită.
„RAR dispune de expertiza necesară identificării situațiilor care pot face diferența atunci când scoateți banii din buzunar să vă luați o mașină. Inginerii RAR au văzut de-a lungul timpului cât de vulnerabili sunt clienții atunci când cumpără un autovehicul. Pentru că nu au pregătirea de specialitate necesară, oamenii pot fi ușor păcăliți de cei care, cu rea credință, pun la bătaie mașini cu defecțiuni ascunse, cu kilometrajul măsluit sau, și mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urmă îi pot pune în situația nedorită de a cumpăra un autovehicul pe care să nu îl poată folosi”, transmite, într-un comunicat remis MEDIAFAX, Registrul Auto Român.
„Ne asumăm rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și considerăm că sfatul nostru poate cântări semnificativ la decizia de a cumpăra o mașină. Ca și cumpărător, dacă am de ales între două oferte similare din punct de vedere al prețului, una expertizată deja de RAR în vederea transferului de proprietate, iar cealaltă nu, în proporție de 99% o voi alege pe cea certificată de RAR. Recomand tuturor cumpărătorilor să apeleze la verificarea mașinii la Registrul Auto Român înainte să o plătească”, declară Cristian Bucur, director tehnic RAR.
La RAR se pot evalua mașinile și din punct de vedere tehnic, ceea ce poate evidenția reparații neconforme la structura de rezistență sau, cu anumite condiționări, eventuale intervenții asupra indicatorului de kilometraj.