Deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan, iar conducătorul auto era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile.
De asemenea, șoferii vitezomani prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză primesc dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă carnetul. În prezent, dovada este fără drept de a se urca la volan, relatează Digi24.
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în clasamentul siguranței rutiere, iar numărul șoferilor vitezomani va crește dacă aceste măsuri vor fi adoptate, spun experții în conducere defensivă.
Emil Gâtej – expert conducere defensivă: „Cred că nu va mai fi o spaimă la fel de mare radarul. Pentru că practic se merge către respectarea normei de viteză atunci când trecem prin dreptul aparatului radar și apoi mersul cu orice altă viteză, că din moment ce nu putem fi opriți, din moment ce constatarea se face fără oprire, nu mai există consecințe. Legile fizicii rămân aceleași. Tot la 62 de km pe oră, impact frontal cu obstacol fix, un om nu mai poate supraviețui indiferent ce spune legea.”
Polțiștii au dat mai bine de 400 de sanctiuni pentru comportament agresiv au fost date din februarie, atunci când a fost înăsprit codul rutier. Acum, dacă noile reglementări ar intra în vigoare, un șofer care circulă cu 200 de km pe oră pe autostradă va scăpa cu o amendă de 650 de lei, în loc să îi fie suspendat permisul de conducere pentru 4 luni.
Cei mai mulți oameni se plâng de șoferii agresivi din trafic:
– Șoferii agresivi pot produce mult rău pe șosele. Să fie amenzile atât de usturătoare încât să îi dezarmeze.
– Te agresează, se bagă, claxonează, riști să iei și bătaie de multe ori. Cel puțin un an ar trebui suspendat permisul, cel puțin un an să se învețe minte să nu mai fie agresivi.
– Frica păzește pepenii. De frica amenzilor o să meargă regulamentar.
România s-a angajat ca până în 2030 să reducă la jumătate numărul victimelor din accidentele de circulație
În contradictoriu cu acest angajament, de a reduce până în 2030 la jumătate numărul victimelor din accidentele rutiere, deputații din Comisia de Transporturi s-au gândit să relaxeze sancțiunile.
Cătălin Drulă, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților: „Această ordonanță care înăsprea, pentru niște infracțiuni foarte grave în regimul circulației rutiere, pedepsele, a fost ciopârțită azi de Comisia de Transporturi, de majoritatea PSD-PNL-UDMR. Cineva care a fost a avut permisul suspendat pentru faptă foarte gravă, conducea beat cu 150 km la oră printr-un oraș – 15 zile cât primește dovadă de circulație poate săvârși oricâte altfel de contravenții.”
Pentru ca modificările aduse de deputații din Comisia de Transporturi să intre în vigoare ele trebuie să fie votate și în plenul Camerei.