românia cumpără trenuri pe hidrogen - primele doisprezece vor costa aproape un miliard de euro
Sursa foto: austria.info

Achiziția primelor trenuri pe hidrogen din România a fost avizat în Consiliul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor.

Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj, a mai spus oficialul din Transporturi, relatează economica.net

românia cumpără trenuri pe hidrogen - primele doisprezece vor costa aproape un miliard de euro

Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:

– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
– Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
– Trenuri la o oră între București și Târgoviște
– 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești

Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.

Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA, a menționat secretarul de stat.

Potrivit lui, finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050, a conchis Scrioșteanu.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică