ASF vrea să introducă trenuri de ”mers cadențat” la Sibiu cu legături spre Alba Iulia și Deva
foto: arhivă

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect „Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România”. Se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între Sibiu, Alba Iulia şi Deva, dar şi între alte oraşe reşedină de judeţ

În acest sens, ARF a publicat pe SEAP un anunţ de consultare a pieţei, care are ca obiect obţinerea unei valori estimative pentru achiziţia acestui serviciu.

Potrivit anunţului, se doreşte introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România (21 oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere) şi anume: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş, Baia Mare, Buzău, Botoşani, Satu Mare şi Râmnicu Vâlcea.

De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate (12 conexiuni), astfel: Călăraşi – Slobozia; Ploieşti – Bucureşti – Giurgiu; Timişoara – Arad; Deva – Alba Iulia – Sibiu; Satu Mare – Baia Mare; Botoşani – Suceava; Cluj Napoca – Târgu Mureş; Brăila – Galaţi; Iaşi – Vaslui; Craiova – Slatina; Bacău – Piatra Neamţ şi Braşov – Sf. Gheorghe.

”Trenurile de mers cadențat” sunt cele care circulă la intervale regulate de timp (de exemplu, un tren la o oră).

”Mersul de tren cadenţat se referă la un sistem în care trenurile circulă la intervale identice (perioade egale), uşor de ţinut minte”, potrivit unui buletin AGIR.

Proiect finanțat din bugetul de stat și POT

Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat şi Programul Operaţional Transporturi (POT).

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară are calitatea de beneficiar direct în cadrul POT, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.

Finanţarea proiectului va fi asigurată din POT, iar cofinanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat”, se arată în anunţ.

Data limită pentru transmiterea de propuneri ale operatorilor economici interesaţi în cadrul procesului de consultare este 27 aprilie 2022, iar termenul limită până la care se desfăşoară procesul de consultare este 4 mai 2022, potrivit Agerpres.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică