Proiect de lege - Romii vor putea deveni mediatori școlari și inspectori
FOTO: wikimapia.org

Proiect de lege: Romii vor putea deveni mediatori școlari și inspectori.

Propunerea legislativă a fost votată cu 233 de voturi „pentru”, 3 voturi ‘împotrivă’ şi 61 de abţineri. Dacă va fi votată, legea ar urma să intre în vigoare începând cu anul şcolar 2022-2023.

Mai exact, proiectul prevede  reglementare modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 în sensul includerii în structura inspectoratelor şcolare a unor inspectori proveniţi din grupurile marginalizate din punct de vedere social – romi, precum şi al stabilirii unor condiţii specifice pentru ocuparea funcţiei de mediator şcolar în comunităţile cu populaţie majoritară de etnie romă, prin excepţie de la reglementările general, scrie știripesurse.ro.

În structura inspectoratelor şcolare sunt cuprinşi şi inspectori şcolari pentru problemele copiilor şi tinerilor proveniţi din medii socio-economice dezavantajate şi/sau din grupuri marginalizate din punct de vedere social – romi. Inspectorii şcolari pentru copii şi tinerii proveniţi din grupuri marginalizate din punct de vedere social – romi sunt numiţi respectând procedurile legale în vigoare, cu consultarea grupului parlamentar al minorităţilor naţionale”, prevede un amendament care aparţine deputatului minorităţilor naţionale Cătălin Manea.

Potrivit proiectului, pentru funcţia de mediator şcolar, una dintre condiţiile necesare este absolvirea cu diplomă de licenţă cu specializarea asistenţă socială sau absolvirea cu diplomă de bacalaureat a liceului pedagogic, specializarea mediator şcolar, ori absolvirea cu diplomă de bacalaureat a oricărui alt profil liceal, urmată de un curs de formare profesională cu specializarea mediator şcolar, recunoscut de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Se face excepţie de la această prevedere, pentru funcţia de mediator şcolar, „în comunităţile cu populaţie majoritară de etnie romă unde nu există mediator şcolar care să îndeplinească condiţiile de studii prevăzute de lege – absolvirea minim a clasei a XII-a/XIII-a, fără diplomă de bacalaureat, urmată de un curs de formare profesională cu specializarea mediator şcolar, recunoscut de Ministerul Educaţiei”, prevede un amendament iniţiat tot de Cătălin Manea.

De asemenea, aceasta a mai precizat că ”proiectul de lege reprezintă un pas extrem de important pentru copiii şi tinerii care provin din medii socio-economice defavorizate din România. Aşa cum ştim cu toţii, potrivit art. 32 din Constituţia Românei, dreptul la învăţătură este un drept constituţional, este un drept garantat de Legea fundamentală a ţării şi care trebuie exercitat de către toţi copiii, indiferent de apartenenţa lor socială sau etnică”, a mai declarat inițiatorul.

sursă: știripesurse.ro.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică