Obiecțiile sibienilor față de noua stradă dintre Arieșului și Calea Dumbrăvii - ”Soluția pistelor de biciclete este una meschină”

Traficul din zona Calea Dumbrăvii ar putea fi decongestionat după deschiderea unei noi străzi de legătură dintre această arteră importantă și strada Arieșului. PUZ-ul noii străzi a fost supus dezbaterii publice. O parte dintre sibienii care au trimis opinii au avut ceva de obiectat, iar cei care au trimis propuneri au dorit să îmbunătățească proiectul printr-un sens giratoriu, de exemplu.

Pistele de biciclete- ”o meschinărie”

Unul dintre sibienii care au depus observații la PUZ-ul noii străzi este îngrijorat pentru bicicliștii care ar circula pe pistele care urmează a fi amenajate pentru ei. Acesta a spus că soluția pistelor de biciclete amenajate de o parte şi de alta a carosabilului este una mescină pentru utilizatorii de biciclete în condiţiile în care se propune o lăţime de doar 1 metru, minimul prevăzut de lege, astfel de piste de biciclete nu au cum să devină atractive pentru sibieni i să îi încurajeze pe aceştia să folosească bicicleta în deplasarea zilnică în detrimentul maşinii personale sau a autobuzului. În plus, spune sibianul, pistele de biciclete amenajate la marginea carosabilului la nivel cu acesta şi lângă bordurile trotuarului devin un adevărat pericol pentru biciclişti pe perioada sezonului rece.

CITEȘTE ȘI : Noua stradă a Sibiului contestată de arhitecți

Proiectanții îi-au răspuns că acest proiect tehnic a fost aprobat anterior și nu face obiectul lucrării actuale. ”Astfel conexiunea celor 2 piste de biciclete este posibilă prin trecerea la nivel pe partea carosabilă, iar pentru a nu crea conflicte în trafic trecerile pentru pistele de biciclete vor fi marcate pe carosabil, separat de trecerea pietonală, cu scopul de atenţionare a conducători or auto. Pista ciclabilă va fi separată de fluxul pietonal și de partea carosabilă prin marcaje de delimitare”

Un nou giratoriu

Un alt sibian propune construirea unui sens giratoriu, care sune el, ar contribui la o fluidizare mult mai bună a traficului. Sibianul susţine varianta unei cruci cu giraţie si să se păstreze linia străzii Arieşului și să se ajungă în vechiul gard al graniţei ITS. Acesta spune că ieşirea din str. Siretului este perfect în linie dreaptă ar da exact în poarta 2 a fostului ITS, astfel se pot lega 4 puncte importante.

Dar, nici această propunere nu a fost agreată de proiectanți: ”Soluţia sugerată ar presupune exproprierea unor terenuri adiacente ce nu sunt domeniul public şi anume terenul grădiniţei şi terenuri private ale persoanelor fizice şi juridice. În acest caz ar fi necesară şi dezafectarea locului de joacă pentru copii, lucru ce nu este de dorit”, este răspunsul acestora.

Dezvoltatorii imobiliari nu mai vor PUD-uri

Doi dezvoltatori imobiliari au cerut în timpul dezbaterii publice ca terenurile lor să fie incluse în PUZ-ul noii străzi ”astfel că după aprobarea lui să poată obţine certificat de urbanism pentru construire cu autorizare directă, necondiţionată de PUD”. Ambii dezvoltatori au spus că vor construi imobile cu mai multe apartamente.

Nici această cerere nu poate fi soluționată în sensul în care a fost depusă. ”Conform atât Legii 350-/2001 privind amenajarea teritorială şi urbanismul cât şi normelor acesteia de aplicare suprafaţă reglementată prin PUZ se reduce la suprafaţa terenului care l-a generat, terenul iniţial. Obiectul PUZ este reprezentat exclusiv de dezvoltarea arterei de legătură dintre intrarea Arieşului și Calea Dumbrăvii. Integrarea parcelelor în documentaţia de urbanism de faţă ar însemna modificarea prevederilor contractului”, este răspunsul proiectanților.

 

 

Ultima oră