Românii sunt victimele perfecte ale infractorilor din online. Cei mai mulți accesează reclame cu premii în bani și cad astfel în cursa hackerilor.
Aproape 7000 de persoane au dat click pe reclamele momeală plasate pe site-urile din România. Cei mai mulți dintre ei, 60%, sunt bărbați cu vârste cuprinse între 35 și 54 de ani. Ei sunt, spun specialiștii, victimele perfecte pentru infractorii din online, potrivit Digi24.
Experimentul a durat șase zile și oamenii au fost ademeniți în capcană cu bannere publicitare atractive. Cei mai mulți au sperat să primească bani sau produse.
„55% dintre vizitatorii site-urilor au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur, cei care doreau aparate electronice – 38%, investitii sigure – 5% și cei care au crezut că au potențialul de a câștiga o vacantă de vis – 2%”, spune Mihai Rotariu, reprezentant al Directoratului Național de Securitate Cibernetică.
În 2016 erau peste 500 de milioane de atacuri pe an, în 2019 deja au ajuns deja la 1 miliard. Cele mai multe au fost înregistrate anul trecut, 1,3 miliarde.
Nu întotdeauna hackerii își momesc victimele cu oferte generoase. Directoratul de Securitate Cibenertică atrage atenția că în prezent atactorii răspândesc link-uri malițioase prin mesaje pe rețele sociale, cu texte care să stârnească curiozitatea oamenilor, dar în realitate sunt adevărate capcane pentru a fura datele utilizatorilor.