Peste 6.700 de persoane au semnat petiția ”Vrem semnale acustice și luminoase pe autospecialeSalvamont!”, ce va fi înaintată Ministrului Administrației și Internelor, Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) şi Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).
Salvamontiştii argeşeni se grăbeau să ajungă pe traseul Bâlea Cascadă în sprijinul colegilor din Sibiu, la solicitarea acestora, pentru salvarea unei fetiţe de 10 ani, cetăţean american, care căzuse de pe o stâncă.
Din cauza traficului îngreunat de pe Transfăgărăşan, salvatorii argeşeni au ajuns la copilă după o oră şi jumătate, mult mai greu decât dacă maşina cu care se deplasau ar fi avut girofar, este una dintre situațiile concrete în care folosirea semnalelor acustice și luminoase este extre de utilă.
Paradox: Pot achiziţiona maşini cu girofaruri şi sirene, dar nu pot folosi aceste dotări
Campania „Vrem semnale acustice şi luminoase pe autospecialele Salvamont”, derulată prin comunitatea independentă Declic, militează pentru modificarea art. 32, alin. (1), litera b) din Codul Rutier prin adăugarea autospecialelor din cadrul serviciilor locale şi judeţene de salvatori montani „Salvamont” în categoria vehiculelor cu regim de circulaţie prioritară, care pot folosi sisteme de avertizare acustică şi luminoasă de culoare albastră, relatează Adevărul.
„Noi încercăm de vreo opt ani să obţinem dreptul de a folosi semnale acustice şi luminoase – aceasta este, de fapt, denumirea, nu girofar – pentru deplasarea la urgenţe. Niciodată nu s-a putut, în condiţiile în care, legislativ, noi avem dreptul să achiziţionăm pentru Salvamont autospeciale tip ambulanţă care automat sunt prevăzute cu girofaruri, dar nu avem dreptul să le folosim sau să le ţinem sus pe maşini”, mai spune, pentru „Adevărul”, Ion Sănduloiu, directorul Salvamont Argeş.