Atacurile cibernetice sunt tot mai dese în România. De această dată, atacatorii se folosesc de numele Poștei Române și de numele unor companii de curierat cunoscute la noi în țară.
Atacatorii se folosesc de numele unor firme de curierat şi chiar al Poștei Română pentru a-i păcăli pe oameni. Persoana este anunțată prin sms sau prin e-mail că urmează să primească un colet, iar pentru a urmări expediția trebuie să dea click pe un link, scrie Digi24.
Reprezentanții Poștei spun că ei comunică doar prin adresele oficiale de e-mail ale instituției și niciodată nu solicită clienților să furnizeze date cu caracter personal și de asemenea, nu solicită taxe vamale.
Dacă în luna decembrie, victimele vizate proveneau în mare parte din Australia și Germania, în ianuarie, atacatorii cibernetici au avut ca țintă România. Mai exact, 3 sferturi din mesaje au ajuns la români, arată raportul unei companii ce se ocupă de securitatea informatică.
Poșta Română a reacționat
Reprezentanții companiei anunță că nu comunică decât prin intermediul adreselor oficiale de e-mail (suportclienti@posta-romana.ro, noreply@posta-romana.ro) şi nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe vamale.