Reprezentanții sindicatului Drumarilor „Elie Radu” i-au trimis o scrisoare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în care își arată nemulțumirea față de transporturile grele. „Nu putem repara drumurile în ritmul în care le distrug unii transportatori”, s-au plâns drumarii.
Sindicatul Drumarilor solicită modificarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2011 şi efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice. Sindicaliștii critică decizia din 2011 prin care a fost înființat Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR),
„Considerăm că instituția responsabilă de repararea și modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi controleze pe cei care, nerespectând legea, le pot distruge. Precizăm că în luna septembrie 2011, CNAIR avea câte un cântar pentru fiecare secţie de drumuri naţionale (SDN), respectiv pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). Astfel, în total, erau peste 50 de cântare. Prin înfiinţarea ISCTR, atât logistica cât şi personalul specializat nu au fost preluate, iar din câte cunoaştem, ISCTR, după 10 ani, nu are nici măcar 20 de cântare în dotare”, susțin sindicaliștii.
Drumarii mai spun că „nu pot repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii” și îi solicită ministrului Grindeanu să modifice legislaţia, astfel încât salariaţii CNAIR să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate.
De asemenea, sindicaliștii îi propun ministrului Transporturilor să cumpere instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice. Cu ajutorul instrumentelor existente, cei de la CNAIR au aflat că numeroși șoferi de camion nu respectă normele legale privind greutatea maximă a transportului.
„În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, au explicat cei de la Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”.
Sindicaliștii au mai avut o întâlnire pe această temă cu reprezentanții Ministerului Transporturilor în luna ianuarie și așteaptă un răspuns la solicitările lor.