Grupul german Tmax a inaugurat la finalul anului trecut o nouă unitate de producţie. Dl. Thorsten Thom, CEO al tmax Holding GmbH, a avut amabilitatea de a ne oferi câteva informații referitoare la acest proiect:
Care este specificul companiei dumneavoastră? În ce domeniu sunt utilizate produsele dumneavoastra?
Tmax Group produce sisteme de izolare fonică și termică pentru motoare și alte componente conexe utilizate în diverse industrii. Abordarea noastră pornește din faza de cercetare și dezvoltare și se finalizează cu furnizarea de soluții customizate. Conceptul în sine pleacă de la idei noi și se concentrează pe susținerea mediului înconjurător. Soluțiile noastre se concentrează pe reducerea emisiilor, izolarea termincă a pieselor ce produc căldura excesivă și de asemenea, creșterea siguranței în funcționare.
Care este impactul internațional al companiei dvs.? Unde sunt locațiile dvs. de producție? Ce piețe ați dezvoltat?
Tmax Group are aproximativ 600 de angajați la nivel internațional. Sediul central este în Mannheim, Germania, unde mai există o unitate de producție. Celelalte fabrici fiind situate în Italia, Serbia, SUA și mai recent în România. Suntem loiali ideii de a dezvolta medii de producție mici și mijlocii care să ne permită îmbunătățirea continuă a sistemului de calitate și a politicilor de Resurse Umane.
Compania a fost fondată în anul 1976 în Mannheim, Germania numindu-se inițial Thermamax. Pe atunci, am început ca o companie mică, cu produse de izolare din tablă. De-a lungul timpului, afacerea noastră a evoluat și acum ne considerăm liderul de nișă la nivel mondial în domeniul izolațiilor termice și fonice. Având în vedere dezvoltarea internațională, numele a fost schimbat în Tmax Group. Unitatea din România se numește Tmax Sibiu. Nu este un start-up în adevăratul sens al cuvantului, chiar dacă activitatea demarează anul acesta în Sibiu. Planificăm ulterior un transfer mai amplu de cunoștințe și capacități de producție la Sibiu.
De ce ați ales Sibiul pentru unitatea de producție din România?
Selecția țării s-a realizat în urma unui proces riguros de analiză, iar România a îndeplinit cele mai multe criterii. Odată ce am stabilit că România este țara aleasă, am dezvoltat o serie de criterii pentru a identifica cea mai bună locație. Totodată procesul nostru de cercetare a indicat orașul Sibiu datorită locației sale porpice și infrastructurii (centru, aeroport, autostradă internațională), precum și datorită prezenței a numeroase alte companii internaționale și a forței de muncă calificate în domeniul de activitate al firmei.
Ce capacitate de producție doriți să dezvoltați aici? Puteți să ne oferiți câteva detalii despre tehnolgiile folosite și resursele umane antrenate?
Vom avea o abordare treptată în ceea ce privește transferul de producție din Germania înspre România pentru a reduce eventuale riscuri și a asigura capacitatea de livrare. Mai mult, dorim să introducem o nouă linie de produse de izolare textilă, care va fi fabricată numai în Sibiu pentru clienții noștri europeni. În prima fază planificăm o cifră de afaceri de 10 până la 15 milioane euro pentru unitatea din Sibiu cu un personal de 40 până la 70 de persoane, iar în faza finală ne așteptăm la peste 50 milioane euro, cifră de afaceri cu un efectiv de 400 de persoane.
Care sunt valorile sau acțiunile ce fac diferența între compania dvs. și alte companii, astfel încât să puteți obține forța de muncă dorită?
Considerăm că ingineria inteligentă și calitatea muncii oferite de angajații noștri sunt atuurile produselor noastre în piață. Astfel, ne concentrăm pe instruirea continuă a personalului nostru. Politicile de retenție a angajaților joacă un rol important pentru a avea în echipă cei mai potriviți angajați atât în Sibiu cât și în celelalte companii din grup. Ne preocupa nevoile și dorințele angajaților noștri. Acționăm corespunzător analizând frecvent situația lor actuală. Este adevăratul motiv pentru care nu dezvoltăm o gamă foarte largă de produse și nu angajăm un număr mare de angajați; deoarece în acest caz, interacțiunile interpersonale vor scădea.
Puneți să oferiți câteva detalii referitoare la planul de dezvoltare al fabricii din Sibiu?
Avem obiective ambițioase, care pot fii atinse cu un management operațional adecvat. Centrul de producție din Sibiu are un rol important în dezvoltarea afacerii noastre, fiind strâns legată de noua noastră linie de produse. Ulterior vom lua în considerare extinderea locației în zona din jurul Sibiului.
Care sunt valorile pe care ați dori să le promovați în relațiile economice și personale?
Respingem categoric toate formele de discriminare bazate pe origine etnică, cultură, religie, vârstă, dizabilitate, culoare, orientare sexuală, ideologie sau sex, atât în ceea ce privește colaborarea în cadrul companiei, cât și comportamentul față de partenerii externi. Toți angajații din cadrul companiei sunt reprezentanți ai grupului. Conducătorii locurilor de muncă reprezintă modele de urmat astfel că ne așteptăm la un comportament ireproșabil.