Guvernul vrea un acord cu sindicatele din Educație în privința grevei, până în data de patru februarie.
Premierul Nicolae Ciucă a avut vineri o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din învățământ, cele două părți stabilind un mecanism de lucru pentru continuarea dialogului.
„Dialogul este calea pentru a găsi măsuri echilibrate. În colaborarea cu dumneavoastră plecăm de la dorința comună de a susține prestigiul dascălilor, de a motiva cadrele didactice și de a plăti corect munca fiecărui angajat din sistemul de învățământ pentru a avea, în viitor, oameni bine pregătiți și educați”, a afirmat premierul.
Consultările vor fi coordonate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu participarea ministerelor Muncii și Finanțelor, și vor avea în vedere identificarea de soluții și termene de aplicare ale acestora, ca răspuns la problemele semnalate de sindicatele din domeniu.
„Pe termen scurt, sunt avute în vedere soluții pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017, plata eșalonată a drepturilor salariale, clarificări privind aplicarea unor sporuri și suplimentarea personalului nedidactic și didactic auxiliar, în raport cu nevoile corect identificate în sistemul național de învățământ. Termenul asumat pentru finalizarea negocierilor și asumarea de către Guvernul României pentru un acord cu reprezentanții federațiilor sindicatelor reprezentative din învățământ este 4 februarie 2022”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Pe termen mediu și lung, consultările vor continua în perspectiva reformei legii salarizării.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a arătat că, în această săptămână, Guvernul a aprobat suplimentarea cu 1175 a numărului de posturi din învățământul preuniversitar și includerea universităților de stat și private în categoria instituțiilor publice care beneficiază de schema de compensare și plafonare aplicată în contextul crizei energetice.
Salariații din învățământ au fost miercuri, între orele 11.00 și 13.00 în grevă de avertisment. Aceștia erau nemulțumiți de refuzul givernanților de a adopta măsuri în ceea ce privește veniturile cadrelor didactice, condițiile de muncă și finanțarea sistemului de educație.