Mai multe produse tip ketchup din marile magazine au peste 70% apă drept ingredient principal, sare și E-uri. InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip ketchup marcă proprie ce se regăsesc pe piața din România.
În total au fost analizate 14 de produse de la Carrefour, Lidl, Auchan, Profi, Kaufland, Selgros, România Hypermarche și Penny Market.
„71,42% din produsele care au făcut obiectul acestui studiu au ca ingredient principal apa. Ingredientele sunt menționate pe eticheta în ordine descrescătoare, astfel că primul ingredient menționat pe etichetă se află în cea mai mare cantitate. 57,14% din produsele studiate au al doilea ingredient zahărul sau siropul de glucoză. De asemenea, 42,85% din produse nu menționează proveniența ingredientului principal, deși aceasta trebuie menționată obligatoriu conform Regulamentului 1169/2011”, arată InfoCons.
Potrivit sursei citate, 57.14% din produse au în compoziție E-uri – aditivi alimentari. 28,57% din produse au în compoziție 3 E-uri, 28,57%din produse au în compoziție 2 E-uri, iar 42.85% din produse nu au în compoziție E-uri. Astfel, 57,14% din produsele studiate au avut în componență sorbat de potasiu (E202), iar 42.85% benzoat de sodiu (E211).
„92.85% din produse au avut mai mult de 2g de sare în compoziție. Cantitatea de sare din produsele studiate s-a situat între 1.75g și 2.69g. Organizația Mondială a Sănătății estimează că aproximativ 2.5 milioane de decese ar putea fi prevenite dacă nivelul de consum global al sării ar scădea până la cantitatea recomandată de 5 grame/zi”, potrivit comunicatului de presă.