Noua stradă a Sibiului contestată de arhitecți - ”E ratată ocazia de reglementare urbanistică coerentă și sustenabilă a zonei”

Primăria Sibiu a supus dezbaterii publice noul PUZ al zonei pe care se află fosta bază Tursib și pe unde este proiectată a trece o nouă stradă care va face legătura dintre strada Arieșului și Calea Dumbrăvii. Proiectul este contestat de arhitecții sibieni care spun că înainte de această dezbatere ar fi trebuit urmați alți pași.

Arhitecții sibieni atrag atenția asupra unor neconcordanțe:

”- Regulamentul Local de Urbanism (RLU) aferent PUZ nu a fost supus consultării publice.
– Zona reglementată prin documentația supusă consultării publice nu coincide cu zona de reglementare stabilită prin avizul de oportunitate.
– Traseul străzii propuse prin PUZ diferă de traseul străzii prevăzute în PUG Sibiu. În acest sens este necesară redefinirea limitelor subunităților de referință din cadrul UTR Siretului”

Arhitecții atrag atenția și asupra PUZ-ului zonei „Pentru intervenţii cu efecte importante asupra organizării sau funcţionării zonei se va elabora în mod obligatoriu un Plan urbanistic zonal. La elaborarea PUZ se vor respecta următoarele condiţii:

• teritoriul minim care urmează să fie reglementat prin Planul urbanistic zonal este UTR Siretului, delimitată cf. PUG.
– Având în vedere reconfigurarea prin PUZ a traseului străzii (Arieșului – Calea Dumbrăvii în loc de Arieșului – Siretului cum este prevăzut în PUG), considerăm necesară crearea unei legături între strada nou propusă și str.
Siretului.”

Inițiativa Primăriei este considerată oportună pentru dezvoltarea zonei, dar aceasta ar trebui gândită în sens mai larg, inclusiv în ceea ce privește dotările ce ar putea fi aduse aici.

”Apreciem intenția municipalității de dezvoltare a infrastructurii rutiere, dar consideram însă ratată ocazia de reglementare urbanistică coerentă și sustenabilă a zonei. În acest sens, documentația PUZ ar fi trebuit să reglementeze, așa cum este prevăzut în PUG, întreg UTR Siretului, analizând în ansamblu atât aspecte legate de trafic, cât și necesarul de alte dotări, precum creșe, grădinițe, școli, dispensare, spații verzi, piețe – centre de cartier, piețe agro-alimentare, parcaje (subterane sau supraterane)”, spun arhitecții sibieni.

Noua stradă a Sibiului contestată de arhitecți - ”E ratată ocazia de reglementare urbanistică coerentă și sustenabilă a zonei”

În actualul PUZ  se explică faptul că principalul obiectiv care este vizat a se atinge este decongestionarea străzilor aferente locuințelor individuale. Din această configurație fac parte și noi sensuri unice. ”Prin realizarea acestei căi de circulaţie care asigură legătura între Calea Cisnădiei și Calea Dumbrăvii, se urmăreşte crearea unei căi suplimentare de circulație , care va avea ca efect fluidizarea i decongestionarea traficului de pe Calea Cisnădiei. Realizarea acestei legături va permite crearea de sensuri unice pe Strada Siretului, Prelungirea Arieşului şi Gheorghe Dima”, se arată în PUZ.

Noua stradă va avea 300 de metri. ”Beneficiarul urmăreşte crearea unei noi artere de circulaţie care să tranziteze zona de sud a oraşului Sibiu, între Calea Dumbrăvii şi Strada Arieşului , facilitând legătura cu Calea Cisnădiei.
Propunerea traseului străzii a luat în considerare şi traseul conform PUG Municipiul Sibiu, aprobat prin HCL nr. 165 din 28.04.2011 , însă varianta în aleasă s-a optat pentru un traseu care să nu afecteze ţesutul construit din vecinătate.
Noua circulaţie propusă urmează să aibă o ampriză de 12 m compusă din carosabil de 7 m, piste de biciclete în stânga şi în dreapta carosabilului, de 1 m, şi trotuar de o parte şi de cealaltă a părţii carosabile cu o lăţime de 1,5 m fiecare. Totodată , se urmăreşte realizarea unei reţele de iluminat public, a sistemului de colectare a apelor pluviale şi a unei canalizaţii pentru cablaj metropolitan”, mi prevede PUZ-ul.

Conform acestuia, în zonă este interzisă construirea de locuințe noi sau mansardarea celor vechi.

Ultima oră