din 2023 s-ar putea introduce taxă auto, de mediu sau primă înmatriculare

Tanczos Barna, Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor a anunțat că începând cu 2023, s-ar putea introduce noi taxe auto. În schimb, acesta a asigurat poporul român că anul acesta nici nu se ia în calcul astfel de taxe.

Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi, iar asta înseamnă că sigur nu vor exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă,

din 2023 s-ar putea introduce taxă auto, de mediu sau primă înmatriculare

„Am vorbit în Coaliţie, prima dată în luna iulie (despre taxă auto, n.r.), iar după aceea, în noiembrie – decembrie, în noua Coaliţie. Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi. Acest lucru înseamnă că, în 2022, sigur nu va exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. În momentul de faţă nu putem vorbi despre o taxă auto. Vom vedea în 2023. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni lucrăm la eficientizarea programului Rabla”, a afirmat Tanczos.

Ministrul de resort a anunţat, totodată, că, în acest an, va exista un program complementar cu „Rabla”, prin care cetăţenii nu vor fi obligaţi să cumpere o maşină nouă dacă primesc un voucher pentru predarea unui autovehicul vechi.

„În momentul de faţă nu există un asemenea proiect (de majorare a impozitelor la maşini, n.r.). Oricum, taxele locale sunt la îndemâna autorităţilor publice locale. Ceea ce doresc şi vom lansa ca noutate de la AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu, n.r.) este un program care să se deruleze în parteneriat cu autorităţile locale care să fie complementar „Rabla” şi care să nu însemne neapărat o obligaţie de a cumpăra o maşină nouă în cazul în care primeşte un bonus pentru renunţarea la maşina veche. Este un proiect în lucru. L-am discutat de mai multe ori şi cu reprezentanţii municipiilor, oraşelor, comunelor. În luna ianuarie, după ce avem o variantă finalizată vom începe dezbaterile pe program cu reprezentanţii UAT-urilor (Unităţile Administativ – Teritoriale, n.r.), astfel încât în primul trimestru să putem lansa un astfel de program complementar şi care să fie mai flexibil şi la dispoziţia autorităţilor locale, unde să contribuie şi ei cu anumite sume pentru a scădea poluarea în zonele respective”, a spus oficialul.

De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor şi-au primit banii înapoi de la stat.

Pe data de 9 septembrie 2019, Ministerul Finanţelor Publice (MFP), prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), anunţa că a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români care au depus documentaţii complete. Potrivit datelor de la momentul respectiv, începând din 2017, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică