regulamentul pentru îngrijirea spațiilor verzi din sibiu, supus dezbaterii publice - sibienii pot face sugestii

Sibienii pot face sugestii cu privire la regulamentul pentru protecția, conservarea, dezvoltarea și întreținerea spațiilor verzi din Sibiu, întrucât până în data de 12 ianuarie, acesta se află sub dezbatere publică. Proiectul de hotărâre va ajunge apoi pe masa consilierilor locali pentru aprobare.

Potrivit raportului de specialitate referitor la aprobarea regulamentului pentru întreținerea soațiilor verzi din Sibiu, adoptarea „unui nou regulament este necesară datorită modificărilor legislative intervenite în decursul anilor precum și din necesitatea ca o astfel de reglementare să fie adaptată nevoilor sociale și de mediu care au trecut prin transformări în timp”.

Printre punctele incluse în regulement se numără și tăierea arborilor. Astfel, este permisă tăierea lor dacă sunt uscați în proporție mai mare de 60% sau ca urmare a unor situații de forță majoră cum sunt calamitățilr naturale. De asemenea, este permisă tăierea arborilor dacă coronamentul afectează acoperișul, terasele, ferestrele sau pereții clădirilor, dar și în situația în care arborii prezintă semne evidente de declin biologic, scorburi pe trunchi și ramuri, coroane dezechilibrate, lucruri ce pot pune în pericol viața cețățenilor. În regulament este specificat și faptul că arborii plantați la distanță mai mică de 2 metri de zidurile imobilelor „aduc în mod evident prejudicii bunurilor materiale și imobilelor locatarilor, cu excepția celor mai mici de 2 metri”. În fiecare dintre situații, este nevoie de un aviz emis de Serviciul Public Administrare Parcuri și Zone Verzi.

În regulament sunt prezentate și modurile în care trebuie toaletați arborii de pe raza municipiului Sibiu, dar și perioada în care se recomandă toaletarea. În ceea ce privește amenajarea și reamernajarea zonelor verzi de pe domeniul public prin plantări de arbori, arbuști, flori de către persoane fizice sau juridice, aceasta ce poate face numai în baza unui acord de colaborare.

VEZI AICI PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PUS ÎN DEZBATERE

Persoanele fizice sau juridice interesate pot depune în scris, până la data de 12 ianuarie 2022, propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare cu privire la acest proiect de hotărâre. Propunerile, sugestiile sau opiniile pot fi depuse la adresa de e-mail pms@sibiu.ro sau letric la sediul Primăriei Municipiului Sibiu din strada Samuel Brukenthal nr. 2, camera 8.

Ultima oră

Comentariul meu