În 2021 vânzările de autovehicule noi au scăzut ușor față de anul precedent, în timp ce vânzările de autoturisme second-hand au crescut, arată statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, în primele 12 luni ale anului trecut în România s-au vândut 121.208 autoturisme noi, în scădere cu 4,1% față de 2020. În același timp, s-au înmatriculat 395.759 de autoturisme second-hand, în creștere cu 3,7% față de 2020, transmite Digi24.
În ceea ce privește mărcile alese de românii care au cumpărat autotusime noi, topul arată în felul următor:
1) Dacia (34.778 unități)
2) Hyundai (9.532 unități)
3) Toyota (8.942 unități)
4) Ford (8.195 unități)
5) Renault (8.125 unități)
În cazul autoturismelor second-hand cumpărate în 2021, topul este compus din mărcile:
1) Volkswagen (98.097 unități)
2) Audi (38.514 unități)
3) BMW (38.481 unități)
4) Ford (27.433 unități)
5) Opel (25.684 unități)