Ce alegi să porți în picioare este adesea acel element care dă personalitate oricărei ținute. Moda în încălțăminte a crescut accelerat în ultimii ani, cu mii de modele din care poți să alegi, de la adidași, ghete, botine sau pantofi – și zeci de trenduri internaționale. Tocmai de aceea, ultimele tendințe pun pe podium… piesele cu design unicat.
Am stat de vorbă cu unul dintre cei mai apreciați artizani locali sibieni, pentru a afla ce înseamnă – și cât e de greu să creezi încălțăminte.
Cu o experiență de peste 20 de ani, artistul sibian Ion Mohanu creează pantofi unicat în atelierul său, N@BUC, un concept de atelier autentic românesc de creație de încălțăminte, care a luat naștere în Sibiu, și care este găzduit în această perioadă la Shopping City Sibiu.
,,Atunci când ești producător de încălțăminte, ai posibilitatea să confecționezi orice model îți trece prin minte”, spune el. Însă modelul nu înseamnă totul. Pentru că, atunci când fabrici încălțăminte, pe lângă design contează calitatea materialelor, atenția la detalii și mai ales priceperea.
Totul a început din copilărie
Artizanul povestește că a ales această meserie că urmare a unei experiențe emoționante din copilărie, care l-a însoțit toată viața și l-a făcut să își deschidă propriul atelier.
,,Provin dintr-o familie numeroasă și, la vremea respectivă, fară posibilități materiale. Drept urmare, părinții nostrii nu își permiteau să ne cumpere tuturor încălțări noi, astfel că eram nevoiți să refolosim papucii fraților mai mari.
Parcă acum vizualizez momentul când într-o zi a venit tatăl meu de la bâlci cu o pereche de cizmulițe maro pentru fratele meu. Când le-am văzut, m-am entuziasmat foarte tare, deoarece am crezut că sunt ale mele, dar apoi am aflat că… nu avusese bani pentru două perechi.
Din acel moment, mi-am promis că atunci când o să cresc mare o să-mi fac o pereche de cizme care să fie doar ale mele”, povestește Ion Mohanu cu mândrie.
Și mândria este și a sibienilor! Fiindcă în această perioadă, Shopping City Sibiu găzduiește colecțiile realizate de artistul local în galeria sa comerciala.
Un business care vrea să iasă din comun
Atunci când creează, deși are mereu numeroase idei de design, artizanul spune că ,,sursa de inspirație este întotdeauna clientul”. Iar principiul său de lucru este unul de la care nu se abate: important este nu doar să asculți clientul, ci mai ales să îl impresionezi. ,,Suntem ghidați de dorința de a crea modele extraordinare, de aceea propunem permanent proiecte speciale. Noi căutăm să ne diferențiem, și vrem să o facem prin design și calitate, fiind mereu atenți la dorințele clientului”.
,,Planul nostru de viitor este să demonstram că produsele și serviciile meșteșugărești de mică industrie și artizanat sunt produse și servicii calitative și competitive pe piața din Romania”, conchide artistul.
Produsele create de Atelierul N@BUC sunt expuse spre vânzare în Shopping City Sibiu, până pe 15 ianuarie. Artizanul Ion Mohanu este unul dintre cei trei câștigători ai concursului organizat de centrul comercial în luna noiembrie, din dorința de a sprijini artiștii locali să își aducă produsele mai aproape de oameni și să încurajeze cultura locală.
Cei trei câștigători au primit astfel gratuit timp de o lună un spațiu fizic de vânzare în incinta Shopping City Sibiu, un stand dedicat și o campanie completă de promovare.
Sibienii aflați în căutarea unor cadouri inedite de sărbători sau care vor să susțină micii artizani locali sunt așteptați să descoperele piesele realizate manual din colecțiile celor trei artiști, găzduite în centrul comercial în această perioadă.
###
Măsuri sporite de protecție în mall pentru #shoppingînsiguranță
Shopping City Sibiu a implementat toate măsurile necesare de prevenție, în linie cu recomandările autorităților, pentru ca vizitatorii să beneficieze de o experiență la cumpărături în siguranță în contextul crizei sanitare: a fost implementată obligativitatea purtării măștii de protecție de către clienți și angajați
și controlul temperaturii la intrarea în centrul comercial, iar distanțarea socială de minimum 2 metri este asigurată prin instalarea benzilor de distanțare socială, pentru un shopping responsabil și în siguranță.
De asemenea, centrul garantează distanțarea prin asigurarea în medie a unui perimetru de 20 mp pentru o singură persoană, la nivel de centru comercial, mai ales pentru a evita crearea de aglomerări în zonele
de trafic intens cum ar fi: lifturi, scări rulante, zonă food-court, cozi la bancomate, intrări în mall. Totodată, aerul din centrul comercial este filtrat o dată la trei ore, asigurând astfel o purificare intensivă a spațiilor.
Shopping City Sibiu: certificat internațional pentru măsurile de prevenție Covid-19
Shopping City Sibiu a primit Certificatul de Conformitate COVID-19. Obținerea acestei acreditări este dovada că centrul comercial funcționează în conformitate cu standardele sanitare internaționale și le oferă clienților o experiență de shopping în siguranță. Experții Safe Asset Group (SAG), companie suedeză independentă care acreditează siguranța centrelor comerciale din toată lumea, au certificat centrul comercial ca fiind conform normelor de prevenție.
Despre Shopping City Sibiu
Cu o suprafaţă totală închiriabilă de 83.000 mp, Shopping City Sibiu este cel de-al treilea parc de profil din România şi cea mai importantă zonă comercială din oraş, atât ca dimensiune, cât şi ca mix al retailerilor ancoră: două hypermarket-uri Auchan şi respectiv, Carrefour, Mobexpert, Leroy Merlin, Altex, Flanco, Decathlon, Hervis, C&A, H&M, New Yorker, Deichmann, Humanic, DM, Takko, Mohito, Cropp, House, De Facto, Mizar,Triumf, Penti, Teilor, Smyk, Sabon, Optiblu, Sizeer, CCC, Pandora sau Noriel.
Shopping City Sibiu a intrat în 2018 într-un amplu proces de modernizare și extindere, ce a fost finalizat, în primăvara anului 2019, cu un nou nivel, dedicat foodcourt-ului și peste 50 de noi spații de cumpărături și divertisment.
În ansamblul său, parcul comercial reuneşte un mix de retaileri reprezentativi internaţionali şi locali, care definesc Shopping City Sibiu drept principala destinaţie de shopping din oraș si împrejurimi.
În luna octombrie a acestui an, Shopping City Sibiu a lansat SPOT, o aplicație mobilă ce recompensează utilizatorii cu puncte de loialitate pentru fiecare sesiune de cumpărături, oferindu-le astfel access la oferte și beneficii exclusive, în funcție de statutul atins în program. Aplicația mobilă de recompensare a clienților loiali este disponibilă în toate cele 15 centre comerciale ale grupului NEPI Rockcastle din România. Înrolarea în program este gratuită, SPOT poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store.
Shopping City Sibiu este situat la 5 minute de centrul oraşului, lângă DN1, şi dispune de 2.500 de locuri de parcare.