topul celor mai scumpe autostrăzi din românia. sibiu - pitești este pe locul trei

Cea mai scumpă autostradă din România va avea un cost estimat de 34,1 milioane de euro/kilometru. Este vorba de tronsonul de 151,9 kilometri Miercurea Nirajului – Leghin din Autostrada Tg Mureș – Tg Neamț (A8), potrivit datelor publicate în Planul Investițional 2020 – 2030 al Ministerului Transpoturilor. Cel mai scump proiect rutier din România este însă Podul de la Brăila cu un cost de peste 200 de milioane de euro/kilometru.

A doua cea mai scumpă bucată de autostradă din România este tronsonul Holdea – Margina din Autostrada Lugoj – Deva (A1). Cunoscută ca secțiunea „tunelurilor pentru urși”, această bucată de 9 kilometri are un cost mediu de 33 milioane de euro/kilometru, scrie economica.net.

Mai departe, urmează Autostrada Sibiu – Pitești cu loturile montane 2 și 3. În lungime de 68,8 kilometri, cele două secțiuni transcarpatice au un cost mediu de 26,8 milioane de euro/kilometru.

Clasamentul este completat de Autostrada Comarnic – Brașov, o altă autostradă montană, în lungime de 50,1 kilometri și cu un cost estimat de 25,2 milioane de euro/km.

România va trebui să aloce anual, în următorii 10 ani, aproximativ 2% din PIB reprezentând contribuţia financiară aferentă proiectelor cu finanţare europeană, la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în Planul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aferent perioadei 2020 – 2030.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a publicat, vineri, în dezbatere publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Planului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030, data limită pentru primirea de propuneri şi observaţii fiind 14 decembrie 2021.

Per total, nevoia de finanţare pentru toate sectoarele de transport din România pe următoarea decadă este de 72,77 miliarde de euro. Din această sumă, 34,19 miliarde de euro sunt dedicate infrastructurii rutiere, 20,63 miliarde de euro infrastructurii feroviare, 10,7 miliarde de euro dedicate infrastructurii de metrou, 4,46 miliarde de euro dedicate infrastructurii navale şi 2,79 miliarde de euro dedicate infrastructurii aeroportuare.

Ultima oră

Comentariul meu