Ministerul Transporturilor a realizat Planul de investiții în infrastructura de transport 2020-2030. Sibiul apare ca prioritate pentru mai multe legături, dar și ca principalul beneficiar al trenului metropolitan care va lega nordul județului de sudul acestuia.
În acest plan se arată că trenul metropolitan S-Sibiu se poate dezvolta atât pe liniile existente, în special în lungul magistralei feroviare 200, cât și pe liniile aflate în conservare, dar care pot fi reactivate treptat, pe măsură ce se identifică o creștere a cererii de transport.
Rutele de transport feroviar metropolitan propuse pentru municipiul Sibiu sunt următoarele:
Linia metropolitana S1 Sibiu: Avrig (P&R) – Talmaciu (P&R) – Vestem – Selimbar – Vasile Aron/Broscarie – Sibiu Gara Centrala (P&R) – Turnisor – Cristian (P&R) – Orlat – Sacel -Saliste (P&R) (Sebes (P&R));
Linia metropolitan S2 Sibiu: Cisnadie (P&R) – Selimbar – Vasile Aron/Broscarie – Sibiu Gara Centrala (P&R) – Baile Ona Sibiului – Loamnes – Copsa Micà (P&R);
Linia metropolitana S3 Sibiu: Agnita (P&R) – Cornatel (P&R) – Mohu – Selimbar – Vasile Aron/Broscarie – Sibiu Gara Centrala (P&R)
Linia metropolitana S4 Sibiu: Zona industriala Gusterita (P&R) – Fabrica de caramida Wienerberger – Vasile Aron/Broscarie – Sibiu Gara Centrala (P&R) – Aeroport Sibiu (P&R)- Zona industriala Vest (P&R).
Planul Ministerului Transporturilor arată că Sibiul va fi legat cu prioritate, prin autostradă, de Pitești și Brașov.
Aceasta idee cu trenul metropolitan ii apartine lui Dan Hodorogea.
E bine ca nici macar nu l-ati mentionat in articol.