foto: toalete infecte la aeroportul din sibiu - pisoare înfundate și vase inutilizabile - „noaptea nu se face curățenie”

Băile de la Aeroportul Internațional Sibiu arată deplorabil. Toaletele sunt murdare, pisoarele sunt înfundate, masa pentru înfășat bebelușii este ruptă, iar tabelele care ar trebui să indice efectuarea curățeniei sunt inexistente. Conducerea aeroportului spune că în timpul nopții nu se face curățenie, iar „optimizarea programului de lucru este o măsură de reducere a costurilor”.

foto: toalete infecte la aeroportul din sibiu - pisoare înfundate și vase inutilizabile - „noaptea nu se face curățenie”

Un cititor Ora de Sibiu a trimis pe adresa redacției mai multe imagini din toaleta aeroportului sibian. Pisoarele sunt pline cu urină, iar vasul de wc este și el murdar. Potrivit cititorului, imaginile au fost realizate în dimineața zilei de marți. „Vă transmit siderat starea toaletelor din Aeroportul Sibiu. La ora 6 dimineața, în data de 16.11.21, toate 3 pisoarele înfundate, vase de toaletă neutilizabile din cauza mizeriei, masa de înfășat copiii este ruptă, lipsă tabele cu efectuarea curățeniei”, a spus cititorul.

foto: toalete infecte la aeroportul din sibiu - pisoare înfundate și vase inutilizabile - „noaptea nu se face curățenie” foto: toalete infecte la aeroportul din sibiu - pisoare înfundate și vase inutilizabile - „noaptea nu se face curățenie” În mod normal, în fiecare toaletă ar trebui să fie afișat tabelul care indică efectuarea curățeniei, însă în baia de la aeroport lipsește. Podeaua este și ea extrem de murdară și plină de urme. Spațiile sanitare ar trebui să fie mereu curate și, mai cu seamă, în această perioadă.

foto: toalete infecte la aeroportul din sibiu - pisoare înfundate și vase inutilizabile - „noaptea nu se face curățenie”

Ce spun reprezentanții aeroportului

Ora de Sibiu a cerut un punct de vedere din partea reprezentanților Aeroportului Internațional Sibiu. Aceștia spun că au primit și ei sesizarea cititorului. „În primul rând, vă transmitem faptul că situația semnalată de către cititorul publicației pe care o reprezentați a fost adusă la cunoștință de către acesta și pe adresa de e-mail a directorului general astăzi, 16 noiembrie a.c., în jurul orei 06:00. Pe această cale și în completarea mesajului directorului general, transmis direct către cititorul dumneavoastră, respectiv <<(…) suntem în proces de achiziție a serviciilor de curățenie pentru anul viitor iar feedbackul dumneavoastră este unul bine venit în calibrarea cantității și nivelului serviciilor (inclusiv a condițiilor contractuale referitoare la calitatea serviciilor) pe care aeroportul Sibiu urmează a le contracta. În situația în care, pe viitor, veți întâlni situații similare vă încurajez să folosiți același mecanism de sesizare>>, venim cu precizări”.

Reprezentanții aeroportului cataloghează experiența neplăcută ca fiind regretabilă, menționând că, în această perioadă, din cauza numărului redus de pasageri, dar și pentru a reduce costurile, în timpul nopții nu se face curățenie.

„Este regretabilă experiența neplăcută, cauzată de disfuncționalități în ceea ce privește serviciile de curățenie. Fără a fi interpretată ca și scuză, precizăm faptul că personalul operatorului care asigură serviciile de curățenie în incinta terminalului de pasageri nu acoperă intervalul de noapte între orele 20:00 – 08:00. Optimizarea programului de lucru este o măsură de reducere a costurilor ca și consecință a scăderii drastice a veniturilor cauzată de reducerea semnificativă a numărului de pasageri. În intervalul orar 20:00 – 08:00, în perioadele în care nu există activitate aeroportuară, colegi desemnați aflați în tura de serviciu verifică starea de curățenie a grupurilor sanitare, iar în cazul în care constată o stare necorespunzătoare a acestora iau măsurile necesare în vederea remedierii acestor tipuri de situații, astfel încât la momentul deschiderii activității de check-in pentru zborurile de dimineață grupurile sanitare să fie conforme din punct de vedere al curățeniei.  La ultima verificare efectuată în jurul orelor 00:00 după plecarea, respectiv sosirea ultimelor zboruri programate în data de 15 noiembrie a.c., starea toaletelor care fac obiectul acestei sesizări a fost una conformă. În intervalul 03:45 (ora de începere a procesării pasagerilor prin filtru de securitate) și până la momentul primirii sesizării au fost programate pentru plecare două zboruri, fiind procesați un număr de 197 pasageri. Utilizarea grupurilor sanitare de către un număr ridicat de persoane într-un timp scurt poate conduce la apariția unor astfel de situații și disfuncționalități”, explică Alexandra Păcurar, purtătorul de cuvânt al aeroportului sibian.

foto: toalete infecte la aeroportul din sibiu - pisoare înfundate și vase inutilizabile - „noaptea nu se face curățenie”

În ceea ce privește lipsa tabelelor cu efectuarea curățeniei și masa de înfășat bebeluși, reprezentanții spun că „se va acționa în consecință, respectiv înlocuirea dotărilor și notificarea furnizorului de servicii de curățenie cu privire la obligația acestuia de consemnare a operațiunilor efectuate sub semnătura executantului, pe formulare agreate și afișate în fiecare grup sanitar conform prevederilor contractuale”.

În cazul în care vor întâmpina situații neplăcute similare, pasagerii pot sesiza reprezentanții aeroportului. „Vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru menținerea stării de curățenie în cadrul terminalului de plecări/sosiri al Aeroportului Internațional Sibiu parametri optimi, apariția unor astfel de situații fiind regretabilă, iar aceste eforturi trebuie susținute de toate părțile implicate. Drept urmare, în toate grupurile sanitare din incinta terminalului de plecări/sosiri al Aeroportului Internațional Sibiu vor fi afișate informații privind modul de sesizare a acestui tip de situații în mod direct de către utilizatorii acestor facilități”, spune Păcurar.

Ultima oră

Comentariul meu