Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins pe 11 noiembrie contestația turcilor de la Alsim Alarko în cadrul licitației pentru secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu – Piteși. Astfel, se menține decizia CNAIR prin care a fost declarat câștigător constructorul austriac Porr. Rămâne de văzut dacă și când va fi semnat contractul.
„Respinge pe fond”, se arată în soluția pe scurt pronunțată joi de CNSC în cazul contestației Alsim Alarko.
Amintim că semnarea contractului pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu – Pitești cu austriecii de la Porr a fost amânată din cauza contestației depusă de turcii de la Alarko la CNSC.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) detaliase în octombrie stadiul proiectului secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu – Pitești. potrivit economica.net.
„După decizia favorabilă a CNSC (în cazul unei contestații anterioare a China Railway – n.r.), CNAIR SA, în calitate de Autoritate Contractantă, a solicitat imediat ofertantului câștigător (Porr – n.r.) să transmită documentele necesare și să se prezinte la sediul CNAIR SA pentru semnarea contractului.
Concomitent cu acest demers, ofertantul clasat pe locul II (Alsim Alarko – n.r.) a introdus o nouă contestație la CNSC cu privire la obligarea Autorității Contractante de a reevalua oferta depusă de firma câștigătoare.
Contestația este fundamentată pe informații apărute în presă, conform cărora ofertantul desemnat căștigător riscă să fie sancționat de Consiliul Concurenței din Austria (AFCA).
În același timp, contestatarul (China Railaway – n.r.) nemulțumit de decizia CNSC prin care i-a fost respinsă contestația a depus plângere la Curtea de Apel București.
CNAIR S.A. cunoaște faptul că are obligația semnării contractului chiar dacă s-a depus plângere împotriva Deciziei inițiale, dar din cauza noii contestații depuse la CNSC de către ofertantul situat pe locul II, compania are obligația să aștepte soluționarea acesteia, potrivit legii.
Precizăm că prevederile legale aplicabile în materia achizițiilor publice fac imposibilă semnarea contractului, ca urmare a noii contestații depuse la CNSC.
Toate informațiile privind această procedură au fost publicate în SICAP și, de asemenea, se regăsesc pe site-ul CNSC. După pronunțarea deciziei CNSC cu privire la noua contestație depusă, CNAIR S.A. va relua procesul de semnare a contractului”, se arăta într-un comunicat al CNAIR.
Pe 13 octombrie, CNSC a respins contestația chinezilor de la China Railway la licitația pentru secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Tot atunci, secretarului de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu anunța că urma să fie semnat contractul cu firma declarată câștigătoare, respectiv austriecii de la Porr.
De asemenea, comentând asupra deciziei CNSC, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă susținea la rândul său este obligatorie semnarea contractului pentru secțiunea 4.
Între timp, pe 22 octombrie, a fost depusă o nouă contestație la CNSC, respectiv din partea asocierii de companii din Turcia Alsim Alarko – Makyol.
La începutul lunii septembrie, CNAIR i-a desemnat a doua oară câștigători ai licitației pentru secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș pe austriecii de la Porr. „Ofertantul desemnat câștigător este S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., cu preţul de 1,68 miliarde de lei fără TVA”, a informat CNAIR.
CNAIR a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia de „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”, în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelului Momaia.