Celebrul realizator al Wild Carpathia și Flavors of Romania, Charlie Ottley și Agent Green fac un apel nemaiîntâlnit pentru construirea unui nou sanctuar al urșilor în România. Scopul principal este de a înființa un sanctuar care să salveze urșii, scrie Digi24.
Banii ar trebui să vină de la brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul „urs”.
„Cum ar fi ca urșii să primească drepturi de autor? Urșii au inspirat atâtea branduri – de la bere, balsam de rufe, îmbrăcăminte până la dulciuri și sucuri. Într-o serie de clipuri lansate pe rețelele de socializare de Agent Green, Charlie Ottley îndeamnă brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul „urs” în identitatea lor să plătească dreptul de copyright către urși (bear right) și să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România”, se arată într-un comunicat Agent Green.
Pentru realizarea sanctuarului sunt luate în calcul locații mai ales din județele cu cele mai mari populații de urs, precum Vrancea, Harghita, Mureș, Brașov sau Covasna. Arealul ales ar urma să răspundă nevoilor de bază ale urșilor, astfel că gradul de naturalețe al habitatului va avea un rol esențial. Teritoriul trebuie să cuprindă pădure mixtă din compoziția căreia să nu lipsească fagul, o pajiște, apă curgătoare și o baltă. În acest sanctuar, urșii vor putea să-și exprime comportamentul natural și vor avea acces la facilități care să le stimuleze condiția fizică și să-i mențină activi.
Programul va urmări inclusiv reintroducerea în natură a acelor urși care mai pot fi reabilitați.
„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa și de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populațiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariției urșilor în mediul nostru – deoarece suntem atât de ocupați să-l punem la pământ pe al lor. Dacă le distrugem teritoriul, forțăm urșii să se apropie mai mult… și atunci îndrăznim să-i învinovățim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viață este focusul acestei campanii, în care ne adesăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, a declarat Charlie Ottley.
Obiectivul campaniei este de a înființa un sanctuar care să salveze, pentru început, 50 de urși. În prima etapă ținta este obținerea celor 30 de hectare necesare, dar și atragerea investițiilor pentru primii 10 urși – costurile totale pentru ca sanctuarul să fie construit și să devină operațional sunt de până la 10.000 euro per urs salvat.
„Prin fondurile pe care le vom strânge din dreptul de autor pentru urși vrem să le cumpărăm animalelor, care altfel ar fi împușcate, dreptul la viață. O întreagă viață în demnitate într-un nou sanctuar în mediul lor natural pentru urșii pe care autoritățile au eșuat să îi ferească de pierderea habitatului și de apropierea fatală de oameni. Sau, după un timp, înapoi în natură dacă reabilitarea lor va mai fi posibilă”, a declarat Gabriel Păun, președintele Agent Green.
Sursa – Digi24