O nouă etapă pentru funcționarea Unității de Achiziții Publice Centralizate în cadrul Consiliul Județean Sibiu

După un proces riguros de selecție  realizat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și Banca Europeană de Investiții (BEI), Consiliul Județean Sibiu a fost ales alături de alte două administrații locale din țară, respectiv Consiliul Județean Harghita și Primăria Municipiului Timișoara, să implementeze, în baza unui protocol de colaborare,  programul pilot prin care se înființează Unitatea de Achiziții Publice Centralizate.

Acest organism, oferă Consiliului Județean Sibiu posibilitatea de a realiza achiziții publice în numele instituțiilor din subordine și  să sprijine alte instituții și primării din județul Sibiu și din țară.

O nouă etapă pentru funcționarea Unității de Achiziții Publice Centralizate în cadrul Consiliul Județean Sibiu

Astfel, pentru a porni activitatea acestui organism,  în ședința ordinară a consiliului județean, desfășurată, joi, 28 octombrie, consilierii județeni au votat reorganizarea aparatului propriu al CJ Sibiu, prin  înființarea unui compartiment care va gestiona activitatea de achiziții publice centralizate. Acesta este organizat în cadrul Serviciului Achiziții, Autorizări Transporturi și Monitorizare Servicii Publice, iar pentru a nu genera costuri salariale suplimentare, 2 specialiști  din cadrul acestui serviciu vor îndeplini atribuțiile specifice pentru organizarea și desfășurarea unității de achiziții publice centralizate.

De asemenea, consilierii județeni au votat și  lista care cuprinde 5 categorii  de bunuri și servicii pentru care se vor realiza  achiziții în sistem centralizat.

Aceste achiziții se referă la servicii și bunuri de mobilitate (mentenanță, asigurări auto, automobile și vehicule), produse și servicii de întreținere și securitate (produse de îngrijire și curățare, servicii de curățenie, servicii de securitate, produse igienico – sanitare), produse IT (hardware, software, cartușe pentru imprimante, sisteme de securitate), utilități (gaz, electricitate), precum și produse de birotică și papetărie.

”Implementarea acestei unități la nivelul județului Sibiu este benefică pentru gestionarea fondurilor publice. Pentru început, având în vedere că este un program pilot, Consiliul Județean Sibiu își propune să realizeze achiziții centralizate pentru instituțiile din subordine, urmând  ca în funcție de analiza rezultatelor să sprijinim și alte instituții și primării din județul Sibiu și din țară. De asemenea, pentru ca toți cei implicați să înțeleagă mecanismul de funcționare al Unității de Achiziții Publice Centralizate, împreună cu partenerii protocolului vom organiza întruniri atât cu reprezentanții instituțiilor publice, cât și cu operatorii economici, furnizori de servicii și bunuri din categoriile selectate”, a precizat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.

Primele achiziții publice se vor realiza pentru toate instituțiile din subordinea CJ Sibiu, iar dintre cele 5 categorii,  în  funcție de solicitările și nevoile acestora, se vor selecta două categorii de bunuri și servicii pentru care procedurile de achiziție se vor realiza în sistem centralizat.

Totodată, prin transmiterea unei solicitări, orice instituție publică sau primărie din județul Sibiu și din țară va putea beneficia de serviciile Unității de Achiziții Publice Centralizate.

Înființarea acestui organism se realizează în cadrul proiectului derulat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice: SIPOCA 625 ”Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, proiect implementat cu sprijinul Băncii Europene de Investiții (BEI).

Ultima oră

Comentariul meu

Publică