Inflația a schimbat comportamentul consumatorilor. Promoțiile și mărcile private sunt cele mai căutate
FOTO arhivă

Inflația a schimbat comportamentul consumatorilor, astfel preţul a devenit un factor mai important în procesul de achiziţie, iar promoţiile şi mărcile private au câştigat teren. Acest comportament de consum e tipic în perioadele de criză economică, când unii oameni îşi pierd locul de muncă sau când salariile sunt reduse.

 

În această perioadă, marcată de pandemia de COVID-19, care a afectat şi economia mondială, se observă o schimbare a comporta­mentului de consum, inclusiv în România, astfel că oamenii sunt mai sensibili la preţ şi mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii, spun analiştii com­paniei de cercetare de piaţă Nielsen, citați de Ziarul Financiar.

 

Mai exact, consumatorii se orientează către produse mai ieftine, inclusiv către mărci private sau ambalaje mai mari.

 

Totodată, scade frecvenţa cumpărăturilor, astfel că oamenii merg mai rar la magazine şi achiziţionează mai multe articole odată.

 

Totuşi, în funcţie de categoria de produse, se remarcă şi com­portamente de consum diferite. Mai exact, la bunurile care sunt benefice pentru sănătate, preţul nu e cel mai important.

 

În perioadele de creştere – aşa cum a fost cazul până în 2019 inclusiv – se remarcă un uptrading, adică o orientare către produse mai scumpe.

Ultima oră