Conform cercetărilor Reveal Marketing Research, 80% dintre români ar aloca un buget de peste 4.000 de lei pentru a se bucura de o nouă înfăţişare a locuinţei lor.
Cercetătorii de la Reveal Marketing Research au constatat că peste 60% dintre români aleg să-şi renoveze întreaga casă la nevoie, în timp ce 24% fac acest lucru periodic şi doar un procent de 9% îşi renovează casa atunci când văd un produs interesant pe care şi-l doresc.
Potrivit studiului, pe primul loc în topul încăperilor din locuinţă, cărora românii le acordă o atenţie sporită pentru renovare se regăsesc baia şi bucătăria (72%). „Când vine vorba de schimbările pe care ar putea să le facă românii anul acesta, 90% dintre respondenţi au răspuns că zugrăvitul face parte din priorităţile lor.”, susţin autorii cercetării.
Pe locul secund, 72% dintre români îşi doresc schimbări majore, cum ar fi schimbarea obiectelor sanitare (baterii, duşuri, etc), aceştia fiind urmaţi de aceia care preferă să schimbe mobila (64%), sistemul de iluminare (51%) şi instalaţia de apă (34%).
Studiul mai arată că românii aleg într-o mai mare măsură uşurinţa de utilizare în detrimentul criteriilor de design şi culoare.
De asemenea, 68% din respondenţii la acest studiu aleg cu predilecţie să-şi cumpere produse de renovare a casei având în vedere uşurinţa în utilizare. Doar 43% aleg produse în funcţie de design şi culoare (37%). Elementele de renovare cele mai căutate de către români atunci când vor să-şi renoveze casa sunt: bateria de la chiuveta din bucătărie şi bateria de la lavoarul din baie.
În ceea ce priveşte suma pe care ar fi dispuşi să o investească pentru bateria de la chiuveta din bucătarie, 20% dintre respondenţi au afirmat că ar aloca între 151 şi 200 de lei, în timp ce 15% ar aloca un buget cuprins între 50 şi 100 de lei. În cazul bateriei pentru lavoarul de la baie, 21% dintre respondenţi ar aloca un buget între 151 şi 200 de lei, iar 15% ar aloca un buget cuprins între 50 şi 100 de lei.
Totodată, respondenţii la acest studiu apelează cu predilecţie la ajutorul meseriaşilor pentru renovarea casei, aceştia fiind în procent de 59%. Doar 9% apelează la o firmă specializată în timp ce 25% declară că se vor ocupa personal de renovare (5,8% altă situaţie).
Respondenţii care au luat parte la acest studiu desfăşurat de Reveal Marketing Research pentru FERRO Group sunt femei şi bărbaţi, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Studiul a fost realizat pe un eşantion naţional de 1.008 de persoane.
Grupul FERRO este producător de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Europa Centrală şi de Est, cu aproape 30 de ani de experienţă în industrie.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.